Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24077
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΤζιριβήλα, Φωτεινή Χρυσάνθηel
dc.date.accessioned2020-07-09T11:16:31Z-
dc.date.available2020-07-09T11:16:31Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24077-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα μελέτη μελετώνται οι απόψεις των γονέων με ή χωρίς με παιδιά με αυτισμό, σχετικά με τη σεξουαλικότητα και τη σεξουαλική εκπαίδευση των ατόμων με αυτισμό. Στην Ελλάδα, δεν υπάρχει πληθώρα ερευνών που να εξετάζει τους δύο αυτούς τομείς, έτσι ώστε να είναι εφικτό να υλοποιούνται προγράμματα σεξουαλικής εκπαίδευσης σε άτομα με αυτισμό. Για τον λόγο αυτό μελετήθηκαν οι απόψεις 80 γονέων, οι 35 εκ των οποίων έχουν παιδιά με ΔΦΑ, με σκοπό να στηριχθούν σε αυτές οι επόμενες μελέτες που θα αφορούν στον σχεδιασμό των σεξουαλικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Για την μελέτη αυτών των απόψεων χρησιμοποιήθηκε ένα τροποποιημένο στις απαιτήσεις της παρούσας έρευνας ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου, ενώ για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό ανοικτού κώδικα PSPP 1.01. Από τα αποτελέσματα φάνηκε πως οι γονείς κρατούν μια ουδέτερη στάση σχετικά με τα σεξουαλικά δικαιώματα και τις αποδεκτές συμπεριφορές των ατόμων με ΔΦΑ, ενώ τείνουν να αποδέχονται τα θετικά οφέλη της σεξουαλικής εκπαίδευσης, κυρίως όταν αυτή ξεκινά κατά την παιδική ηλικία και είναι αποτέλεσμα συνεργασίας των ίδιων των γονέων με τους εκπαιδευτικούς και τους εξειδικευμένους επιστήμονες. Ακόμη, οι γονείς έδειξαν να συμφωνούν απόλυτα με τις προτεινόμενες θεματολογίες που τους παρουσιάστηκαν ως απαραίτητες στην εκπαιδευτική διαδικασία, κυρίως σε αυτές που αφορούν στην προσωπική φροντίδα υγιεινής και στην πρόληψη της σεξουαλικής εκμετάλλευσης και κακοποίησης. Ακόμη, η γονείς συμφώνησαν πως υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να εμποδίσουν την υλοποίηση της σεξουαλικής εκπαίδευσης στο σχολείο με κύριο παράγοντα την έλλειψη του εκπαιδευτικού υλικού και των προγραμμάτων, καθώς και την ελλιπή επιμόρφωση και εξειδίκευση των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τα ευρήματα επομένως της παρούσας έρευνας, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι υψίστης σημασίας και είναι δυνατόν να βοηθήσουν τους γονείς να τους εμπιστευτούν, ώστε να δημιουργήσουν και να υλοποιήσουν προγράμματα σεξουαλικής εκπαίδευσης.el
dc.format.extent151el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΣεξουαλικότηταel
dc.subjectΣεξουαλική εκπαίδευσηel
dc.subjectΑπόψεις γονέωνel
dc.subjectΔΦΑel
dc.titleΑπόψεις γονέων γύρω από τη σεξουαλικότητα και τη σεξουαλική εκπαίδευση των ατόμων με Διαταραχές Φάσματος Αυτισμού.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TzirivilaPhotiniChrisanthiMsc2020.pdf875.05 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons