Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαβασιλείου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΤουλιάτου, Ελένηel
dc.date.accessioned2020-07-07T09:47:34Z-
dc.date.available2020-07-07T09:47:34Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24070-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ επαγγελματική ανθεκτικότητα είναι μια πολυδιάστατη, κοινωνικά κατασκευασμένη έννοια που είναι σχετική, δυναμική και αναπτυξιακή, ενώ έννοια της αυτοαποτελεσματικότητας θεωρείται ως μια κρίση του ατόμου για την ικανότητά του να επιτύχει ένα επιθυμητό επίπεδο απόδοσης. Η παρούσα εργασία διερεύνησε τα επίπεδα επαγγελματικής ανθεκτικότητας και αυτοαποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, εντόπισε τη μεταξύ τους σχέση και προσδιόρισε την επίδραση των δημογραφικών στοιχείων του δείγματος στην επαγγελματική τους ανθεκτικότητα και στην αυτοαποτελεσματικότητά τους. Για τη μέτρηση της επαγγελματικής ανθεκτικότητας χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Special Education Career Resilience Scale - SECRS του Sotomayor (2012) ενώ για τη μέτρηση της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Teachers’ Sense of Efficacy Scale (Tschannen-Moran και Woolfolk-Hoy, 2001). Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν οι αναλύσεις Spearman, Mann-Whitney U και Kruskal-Wallis. Αυτές με την σειρά τους έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα αυτοαποτελεσματικότητας τόσο στην διδασκαλία των μαθητών όσο και στην συναναστροφή με την οικογένεια και τους συναδέλφους τους. Επιπλέον, το επίπεδο της επαγγελματικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ειδικής Αγωγής είναι σε υψηλά επίπεδα, ενώ υπάρχει μέτρια συσχέτιση μεταξύ της επαγγελματικής ανθεκτικότητας και αυτοαποτελεσματικότητας. Τέλος, διαπιστώθηκε διαφορά στα επίπεδα της επαγγελματικής ανθεκτικότητας, όσον αφορά την ηλικία των εκπαιδευτικών και τα χρόνια προϋπηρεσίας. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί με 21-25 έτη προϋπηρεσίας στην εκπαίδευση στην ηλικιακή κλίμακα 50-59 έχουν υψηλότερα επίπεδα.el
dc.format.extent106el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectΕπαγγελματική ανθεκτικότηταel
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΕιδική Αγωγήel
dc.titleΔιερεύνηση της επαγγελματικής ανθεκτικότητας και της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδαel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TouliatouEleniMsc2020.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons