Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24057
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣυριοπούλου - Δελλή, Χριστίναel
dc.contributor.authorΚαραλή, Κωνσταντίναel
dc.date.accessioned2020-06-30T11:58:30Z-
dc.date.available2020-06-30T11:58:30Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24057-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΟ εργασιακός αποκλεισμός των ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού αποδεικνύεται από τα μειωμένα ποσοστά εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η συνθήκη αυτή δρα ανασταλτικά στην ίση μεταχείριση, στο σεβασμό των δικαιωμάτων και στην κοινωνική τους συμπερίληψη. Επομένως, καθίσταται αναγκαία η μελέτη του ρόλου της εκπαίδευσης . Σκοπός λοιπόν της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του ρόλου των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και της τεχνολογίας στην εκπαίδευση των μαθητών με διαταραχή φάσματος αυτισμού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο ρόλο που επιτελούν ως προς την απόκτηση απαραίτητων δεξιοτήτων για την επιτυχή επαγγελματική και κοινωνική τους συμπερίληψη. Ειδικότερα, μελετώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής με τη χρήση ερωτηματολογίου για την επαγγελματική εκπαίδευση και τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση των μαθητών με ΔΦΑ. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταλήγουν στη διαπίστωση πως το σχολείο παρέχει επαγγελματική εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί ωστόσο υποστηρίζουν ότι το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών δεν είναι σαφές ως προς την ανάπτυξη προεπαγγελματικών δεξιοτήτων σε μαθητές με ΔΦΑ και επιπλέον θεωρούν πως οι ίδιοι δεν έχουν καταρτιστεί κατάλληλα για να παρέχουν τέτοιου είδους εκπαίδευση. Ως προς τον υποστηρικτικό ρόλο της τεχνολογίας στην εκπαίδευση εμφανίζονται θετικοί γιατί πιστεύουν πως οι μαθητές ωφελούνται ευρύτερα όμως δεν θεωρούν πως η χρήση της βοηθά στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων.el
dc.description.abstractThe work exclusion of people with Autism Spectrum Disorder is demonstrated by reduced working rates worldwide. This situation acts suspensively on equal treatment, respect for human rights and their social inclusion. It is therefore necessary to study the role of education. The purpose of this research is therefore to investigate the role played by vocational education programs and technology in the education of students with Autism Spectrum Disorder. Particular emphasis is placed on their role in acquiring the necessary skills for their successfull work and social inclusion. In particular, the views of special education teachers are studied using a questionnaire on vocational education and the use of technology in the education of students with Autism Spectrum Disorder. The results of the research show that the school provides vocational education. Teachers, however, argue that the curriculum is not clear in terms of developing pre-vocational skills in students with ASD and also consider that they have not been properly trained to provide such training. In terms of the assist of technology in education they appear positive because they believe that students benefit more widely but do not consider that its use helps to develop vocational skills.el
dc.format.extent134el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευσηel
dc.subjectΤεχνολογίαel
dc.subjectΔιαταραχή φάσματος αυτισμούel
dc.subjectVocational trainingen
dc.subjectTechnologyen
dc.subjectAutism Spectrum Disorderen
dc.titleΠρογράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση για άτομα με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ)el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaraliKonstantinaMsc2020.pdfΜεταπτυχιακή Εργασία1.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons