Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24041
Author: Καραδήμου, Μαρία
Title: Βραχύχρονη μνήμη στη φωνολογική ενημερότητα σε μαθητές δημοτικού με διαγνωσμένα προβλήματα ανάγνωσης
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Πρώιου, Χαρίκλεια
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο: « Βραχύχρονη μνήμη στη φωνολογική ενημερότητα σε παιδιά δημοτικού με διαγνωσμένα προβλήματα ανάγνωσης » , είναι μια βιβλιογραφική εργασία που επικεντρώνεται στη μελέτη της αναγνωστικής ικανότητας των παιδιών με διαγνωσμένα προβλήματα ανάγνωσης, συγκριτικά με τους τυπικούς αναγνώστες ίδιας ηλικίας. Ξεκινώντας, θα προσδιοριστεί αυτό που ορίζεται ως ικανότητα ανάγνωσης αλλά και ο ρόλος της στη μάθηση, με τη βοήθεια σημαντικών μοντέλων κατάκτησης της αναγνωστικής δεξιότητας. Στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί η σχέση της φωνολογικής ενημερότητας με την ανάγνωση, αλλά και τι προϋποθέτει το έλλειμμα στη φωνολογική ενημερότητα ενός μαθητή. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν λεπτομερώς οι εγκεφαλικοί μηχανισμοί που υποστηρίζουν τη λειτουργία της ανάγνωσης και θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη συμβολή της βραχύχρονης μνήμης στην ανάγνωση των τυπικών αναγνωστών αλλά και των αναγνωστών που αντιμετωπίζουν προβλήματα, μέσα από το μοντέλο της μνήμης εργασίας. Έπειτα, θα παρουσιαστούν τα χαρακτηριστικά των διαταραχών ανάγνωσης αλλά και το γενικότερο προφίλ των μαθητών που αντιμετωπίζουν αναγνωστικές δυσκολίες. Τέλος, μέσα από τη συστηματική μελέτη της σύγχρονης βιβλιογραφίας, σκοπός της εργασίας είναι να καταγραφούν τα λάθη που συναντούν οι μαθητές με προβλήματα ανάγνωσης και να εντοπιστούν οι αιτίες προέλευσής τους (έλλειμμα στη φωνολογική ενημερότητα ή έλλειμμα στη βραχύχρονη μνήμη), που τους διαφοροποιούν από τους τυπικούς αναγνώστες της ίδιας ηλικίας.
Keywords: Βραχυπρόθεσμη μνήμη
Φωνολογική ενημερότητα
Προβλήματα ανάγνωσης
Ελλείμματα στη φωνολογική ενημερότητα
Ελλείμματα στη βραχυπρόθεσμη μνήμη
Νευρογνωστικές διεργασίες στην ανάγνωση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaradimouMariaMsc2020.pdf.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons