Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24022
Συγγραφέας: Σαρπότα, Μαρία
Τίτλος: Γονείς και παιδιά παρέα με τα ρομπότ: ο ρόλος της τεχνολογίας στη συνεργασία γονέα και παιδιού, σε κοινές δράσεις εκπαιδευτικής ρομποτικής και ψηφιακών τεχνολογιών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Περίληψη: Διανύουμε την εποχή όπου πραγματοποιούνται ραγδαίες αλλαγές και εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας και της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Οι αλλαγές έχουν άμεση επιρροή στην εκπαίδευση δηλαδή στους μαθητές και στα παιδιά. Όλο και περισσότερα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και τις ψηφιακές τεχνολογίες. Συγχρόνως και οι ενήλικες – γονείς είναι μέρος της εποχής μας και θέλουν να εξελίσσονται , να μαθαίνουν και να έρχονται σε επαφή με την τεχνολογία και την εκπαιδευτική ρομποτική. Τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά αποκτούν τεχνολογικές δεξιότητες μέσω της χρήσης της τεχνολογίας καθώς θεωρούνται πλέον απαραίτητες στην καθημερινή μας ζωή. Η εποχή που διανύουμε είναι συνδεδεμένη με τις νέες τεχνολογίες, οι οποίες στον τομέα της εκπαίδευσης έχουν κάνει την εμφάνισή τους και μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική. Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να μελετήσει την τεχνολογία ως παράμετρο εάν μπορεί να ενισχύσει την σχέση γονέα παιδιού κατά την διάρκεια υλοποίησης κοινών τεχνολογικών δραστηριοτήτων, εκπαιδευτικής ρομποτικής και ψηφιακών τεχνολογιών. Επίσης σε τι βαθμό η τεχνολογία προωθεί την συνεργασία και την επικοινωνία γονέα – παιδιού στην διάρκεια του προγράμματος ομαδικών τεχνολογικών δραστηριοτήτων. Εάν οι δραστηριότητες εκπαιδευτικής ρομποτικής γονέων - παιδιών συμβάλλουν στις τεχνολογικές δεξιότητές των παιδιών του 21ου αιώνα που κρίνονται απαραίτητες από τη σύγχρονη κοινωνία. Οι δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν τα παιδιά με τους γονείς τους ήταν δομημένες και κατάλληλα σχεδιασμένες καθώς χρησιμοποιήθηκαν τα ανάλογα κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής που ικανοποιούν τις ανάγκες της κάθε δραστηριότητας. Συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν εφτά παιδιά με τους γονείς τους, τα οποία φοιτούσαν σε δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την παρακολούθηση των ομάδων γονέων - παιδιών κατέδειξαν πως υπήρχαν θετικά οφέλη από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα προκύπτει ότι η τεχνολογία δημιούργησε κατάλληλες συνθήκες ώστε να ενισχύσει την σχέση γονέα και παιδιού. Υπήρξε εξέλιξη στην επικοινωνία και στην συνεργασία όλων των ομάδων. Οι γονείς θεωρούν ότι τεχνολογία επιδρά θετικά και πολύ στην επικοινωνία της σχέσης γονέα παιδιού. Επίσης τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες ως προς τις νέες τεχνολογίες.
Λέξεις Κλειδιά: Σχέση γονέα παιδιού
Επικοινωνία
Τεχνολογικές δεξιότητες
Εκπαιδευτική ρομποτική
Ομαδικές δραστηριότητες
Τεχνολογία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SarpotaMariaMsc2019.pdf1.88 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons