Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23970
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜακρής, Σπυρίδωνel
dc.contributor.authorΣαχανά, Ιφιγένειαel
dc.date.accessioned2020-04-15T11:55:57Z-
dc.date.available2020-04-15T11:55:57Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23970-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή αποσκοπεί να δείξει ότι η ηθική ηγεσία είναι κύριος παράγοντας οικοδόμησης ηθικής σχολικής κοινότητας, η οποία αποτελεί προϋπόθεση υπέρβασης της απλής επίτευξης των στόχων του σχολείου για να οδηγηθεί το σχολείο σε εξαιρετικά αποτελέσματα. Αφού δώσει τον ορισμό, τα χαρακτηριστικά και τις πηγές νομιμοποίησης της ηθικής ηγεσίας, η εργασία αναφέρεται ξέχωρα σε δύο τομείς όπου οι αξίες που προωθεί η ηθική ηγεσία είναι αποφασιστικές: την επίλυση διλημμάτων και τη λήψη αποφάσεων. Στη συνέχεια, περιγράφει τις προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου, μέσα στον οποίο λειτουργούν τα σχολεία και αναφέρεται σε τέσσερα καίρια αιτήματα της εποχής απέναντι στην εκπαίδευση: τον προσδιορισμό των εκπαιδευτικών στόχων, τη δημοκρατία, τη συμπερίληψη και την κοινωνική δικαιοσύνη, τα οποία βλέπει υπό το πρίσμα της ηθικής ηγεσίας. Κατόπιν,, παραθέτει πορίσματα εμπειρικών ερευνών από όπου φαίνεται ότι οι σχολικοί ηγέτες που θεωρούνται από τους μετόχους των σχολείων αποτελεσματικοί είναι αυτοί που ασκούν ηγεσία με ηθικά χαρακτηριστικά και παρουσιάζει τον τρόπο και τα βήματα με τα οποία η ηθική ηγεσία οικοδομεί σχολική κοινότητα, την οποία θεωρεί προϋπόθεση της σχολικής επιτυχίας, της επίτευξης αποτελεσμάτων πέραν του ικανοποιητικού και της οικοδόμησης ταυτότητας στη μεταμοντέρνα εποχή. Τέλος, αναφέρεται στον βαθμό που στην σύγχρονη ελληνική εκπαίδευση μπορεί να εφαρμοστεί η ηθική ηγεσία και καταλήγει στο γενικό συμπέρασμα ότι η ηθική ηγεσία κάθε άλλο παρά ασύμβατη είναι με το αίτημα για επίτευξη γνωστικών, συναισθηματικών, κοινωνικοποιητικών και άλλων στόχων της εκπαίδευσης, ακόμη και μετρήσιμων.el
dc.format.extent95el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΗθική ηγεσίαel
dc.subjectΕκπαιδευτική αποτελεσματικότηταel
dc.subjectΣυγκρούσειςel
dc.subjectΕκπαιδευτική διοίκησηel
dc.titleΕκπαιδευτική ηγεσία και ηθική: ηθικά διλήμματα, ηθικές συγκρούσεις και αποτελεσματική εκπαιδευτική διοίκησηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SachanaIfigeniaMSc2019.pdfΕργασία2.18 MBAdobe PDFView/Open
SachanaIfigeniaMSc2019present.pdfΠαρουσίαση1.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.