Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23919
Author: Νάτσης, Δημητράκης
Title: Η επίδραση του συναισθήματος της θαλπωρής στην αποτελεσματικότητα της διαφήμισης
Date Issued: 2020
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μελέτη του συναισθήματος της θαλπωρής που προκαλείται στο καταναλωτικό κοινό μέσω της διαφήμισης. Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν δυο διαφορετικά διαφημιστικά μηνύματα σε εικόνες, τα οποία παρουσιάστηκαν σε επιλεγμένο στατιστικό δείγμα 90 ατόμων (ανδρών – γυναικών) διαφόρων ηλικιών και μορφωτικού επιπέδου, από τους οποίους ζητήθηκε η συμπλήρωση δυο κατάλληλα δομημένων ερωτηματολογίων, ενός για κάθε διαφήμιση. Και οι δυο διαφημιστικές εικόνες αναφέρονται στο ίδιο προϊόν, με την διαφορά ότι στην πρώτη περίπτωση παρουσιάζεται το προϊόν να χρησιμοποιείται από μία οικογένεια, με αποτέλεσμα η διαφήμιση να εμπεριέχει στοιχεία τα οποία να προκαλούν το συναίσθημα της θαλπωρής στον καταναλωτή, ενώ στην δεύτερη παρουσιάζεται μόνο το διαφημιζόμενο προϊόν. Μελετήθηκε αν το συγκεκριμένο συναίσθημα επηρεάζει αρνητικά ή θετικά την επιλογή αγοράς του συγκεκριμένου προϊόντος από το καταναλωτικό κοινό. Με βάση τα αποτελέσματα, προέκυψε ότι η διαφήμιση η οποία εμπεριέχει χαρακτηριστικά τα οποία ευνοούν την ανάπτυξη των συναισθημάτων της θαλπωρής είναι ελκυστική και δημιουργεί θετικές στάσεις για τη διαφήμιση και για την εταιρεία στους καταναλωτές. Ακόμη, προέκυψε πως το συναίσθημα της θαλπωρής δημιουργεί θετική πρόθεση αγοράς για τα προϊόντα της εταιρείας.
Keywords: Διαφήμιση
Συναισθήματα
Θαλπωρή
Καταναλωτής
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NatsisDimitrakisMsc2020.pdf4.39 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons