Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23908
Author: Πολυκρέτη, Σταυρούλα
Title: Μακροχρόνια εξέλιξη παιδιών με καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου στο 3ο έτος της ηλικίας τους : διερεύνηση νευροαναπτυξιακών παραγόντων
Alternative Titles: Long-term development of children with : language delay at three years investigating neurodevelopmental factors
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Supervisor: Βλασσοπούλου, Μαρία
Abstract: Σκοπός: Η παρούσα μελέτη διερευνά τη μακροχρόνια εξέλιξη παιδιών με καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου στο 3ο έτος της ηλικίας τους. Ειδικότερα, διερευνούνται οι νευροαναπτυξιακοί, κοινωνικοί, συναισθηματικοί και ακαδημαϊκοί παράγοντες στη μέχρι τώρα πορεία των παιδιών σε σχέση με το φύλο, την έκβαση ή μη θεραπειών και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων. Μεθοδολογία: Η έναρξη της διαδικασίας έγινε με τη συλλογή των κατάλληλων δεδομένων παιδιών που ήταν γεννημένα τα έτη 2005-2008, όπου σε ηλικία 2:3-4:0 ετών (Μ.Ο.=41,1) απευθύνθηκαν στο Κ.Κ.Ψ.Υ Βύρωνα – Καισαριανής της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ για αξιολόγηση λόγω καθυστέρησης στην ανάπτυξη του λόγου. Το αρχικό δείγμα ήταν 32 παιδιά και οι τελικοί συμμετέχοντες ήταν 20, 7 κορίτσια και 13 αγόρια (M.O.=12,65). Για τη διεξαγωγή της έρευνας χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που δημιουργήσαμε για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης σχετικά με όλους τους νευροαναπτυξιακούς παράγοντες και τη μέχρι τώρα εξελικτική πορεία των παιδιών. Οι γονείς κλήθηκαν να απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, αφού πρώτα είχε σταλεί ένα επίσημο γράμμα προς ενημέρωση τους από τον φορέα, αναφορικά με τη διεξαγωγή της έρευνας και ζητώντας τη συμμετοχή τόσο των γονέων όσο και των παιδιών. Αποτελέσματα: Για την διεξαγωγή των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό SPSS 17.0. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως και τα 20 παιδιά της έρευνας δεν παρουσίασαν σημαντικές διαφορές σε σχέση με την επίδραση του φύλου, του μορφωτικού επιπέδου των γονέων και των θεραπειών. Η βαθμολογία των 10 παιδιών (50%) από τα 20 κυμαίνεται από 50-35, όπου φαίνεται ένα υψηλό γλωσσικό επίπεδο και πως δεν συνεχίζουν να παρουσιάζουν δυσκολίες αυτά τα παιδιά ενώ η βαθμολογία των 10 επόμενων παιδιών (50%) κυμαίνεται πιο χαμηλά από 34-25 , όπου φαίνεται να παραμένουν κάποιες δυσκολίες στους τομείς του λόγου και στη συμπεριφορά σε σχέση με την εξελικτική τους πορεία, καθώς παρατηρήθηκε ανομοιογενής διακύμανση του δείγματος σε σχέση με την εξελικτική τους πορεία.
Keywords: Καθυστέρηση στη γλωσσική ανάπτυξη
Νευροαναπτυξιακοί παράγοντες
Μακροχρόνια εξέλιξη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PolykretiStauroulaMsc2020.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons