Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23904
Author: Πανάγου, Ευγενία
Title: Οι δυσκολίες των παιδιών με δυσλεξία στα μαθηματικά και η συμβολή της υποστηρικτικής τεχνολογίας
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Κουστριάβα, Ελένη
Abstract: Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται ένα συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον ως προς τις μαθησιακές δυσκολίες. H “δυσλεξία” αποτελεί κομμάτι αυτών και ορίζεται ως ένα σύνολο μαθησιακών δυσκολιών, που έχει ως κύριο γνώρισμα τις ιδιαιτερότητες στην επεξεργασία της γλώσσας. Αυτή η εργασία έχει ως στόχο την σφαιρική περιγραφή του φαινομένου της δυσλεξίας. Πιο συγκεκριμένα όμως, επικεντρώνεται στη σχέση δυσλεξίας – μαθηματικών στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Αρχικά λοιπόν, προσεγγίζεται η δυσλεξία από την “βιβλιογραφική” της πλευρά. Αναφέρονται οι διαφορετικοί ορισμοί που έχουν διατυπωθεί για να την περιγράψουν, οι μορφές και οι τύποι της, καθώς και οι πιθανοί αιτιολογικοί παράγοντες που προκαλούν την εν λόγω διαταραχή. Σε επόμενο κεφάλαιο προσεγγίζεται η σχέση δυσλεξίας-μαθηματικών μέσα από έρευνες που το αποδεικνύουν. Αναφέρονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των δυσλεξικών ατόμων καθώς και το πως αυτά αποτελούν πηγές δυσκολιών στην απόκτηση μαθηματικών δεξιοτήτων. Εκτός όμως από την μέση εκπαίδευση, γίνεται εκτενής αναφορά και στην κατάσταση που επικρατεί στα πανεπιστημιακά ιδρύματα σχετικά με την δυσλεξία, στο τρίτο κεφάλαιο. Το κύριο σώμα αυτής της εργασίας πραγματεύεται τους τρόπους και τις τεχνικές αντιμετώπισης της δυσλεξίας με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων. Οι εφαρμογές και τα αποτελέσματα ερευνών σχετικών με τη συμβολή της τεχνολογίας στη διαχείριση της δυσλεξίας, εξετάζονται και παρουσιάζονται στο τελευταίο κεφάλαιο.
Keywords: Μαθηματικά
Δυσλεξία
Υποστηρικτική τεχνολογία
Δυσαριθμησία
Μαθησιακές δυσκολίες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PanagouEugeniaMsc2019.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons