Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23893
Author: Καμπέρογλου, Βασιλική
Title: Ο ρόλος του μουσείου στην εκπαίδευση ενηλίκων
Alternative Titles: The role of the museum in adult education
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Abstract: Τα μουσεία αναγνωρίζονται ως περιβάλλοντα μνήμης και παροχής γνώσης, μάθησης και εμπειρίας με εκπαιδευτικό, κοινωνικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Η μουσειακή επίσκεψη ανεξαρτήτως ηλικίας ή άλλων χαρακτηριστικών αναδεικνύεται ως μια εμπειρία με πολλές προεκτάσεις. Σκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του πολυδιάστατου ρόλου του μουσείου και της σχέσης του με τη Διά Βίου Μάθηση στο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), τα οποία εντάσσονται στη γενική τυπική εκπαίδευση ενηλίκων. Συγκεκριμένα διερευνώνται μέσω συνεντεύξεων οι απόψεις, αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας αναφορικά με τα μουσεία, τις μουσειακές επισκέψεις, καθώς και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, εστιάζοντας στις εμπειρίες, στα κίνητρα, στα οφέλη που αποκομίζουν και στα συναισθήματα που βιώνουν. Επιδιώκεται να διαπιστωθεί εάν τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας μέσω του ευέλικτου και ανοικτού Προγράμματός Σπουδών τους συμβάλλουν στην εξοικείωση των εκπαιδευομένων με τον κόσμο των μουσείων και με το νέο «οικοσύστημα» που έχουν δημιουργήσει οι ψηφιακές τεχνολογίες όσον αφορά τα μουσεία.
Keywords: Μουσείο
Μουσειακή επίσκεψη
Νέες τεχνολογίες
Εκπαίδευση ενηλίκων
Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KamperoglouVasilikiMsc2020.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons