Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23783
Συγγραφέας: Παπατζίκος, Ιωάννης
Τίτλος: Αξιοποίηση λογισμικού Geogebra σε διδασκαλία μαθηματικών στο λύκειο
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Περίληψη: Η ραγδαία διείσδυση των υπολογιστών και των Νέων Τεχνολογιών γενικότερα, τα τελευταία χρόνια τόσο στην καθημερινότητα, όσο και στο σχολικό και ακαδημαϊκό περιβάλλον, καθιστά σημαντική την ανάγκη διερεύνησης εκείνων των συνθηκών και παραγόντων που είναι σε θέση να επηρεάσουν, θετικά ή αρνητικά, τη μαθησιακή έκβαση της προκύπτουσας αλληλεπίδρασης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων στόχος είναι ο υπολογιστής να ενταχθεί με δημιουργικό και παραγωγικό τρόπο στα πλαίσια της εκπαίδευσης, της καθημερινής πρακτικής και της εργασίας. Όπως έχει γίνει φανερό μέσα από ερευνητικές καταγραφές, η επιτυχία της χρήσης των υπολογιστών εξαρτάται κατά ένα μεγάλο μέρος από τη στάση των διδασκόντων απέναντί τους. Στη βάση των αναφερόμενων δεδομένων και προβληματισμών επιχειρήθηκε ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μικτής διδασκαλίας στο κεφάλαιο Κανονικά Πολύγωνα του μαθήματος της Γεωμετρίας Β΄ Λυκείου με τη βοήθεια χρήσης του εκπαιδευτικού λογισμικού GeoGebra. Οι συμμετέχοντες μαθητές υλοποίησαν δραστηριότητες ανά ομάδες διαβαθμισμένης δυσκολίας, όπου στο τέλος της διδακτικής παρέμβασης συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου σχετικό με την στάση των μαθητών απέναντι στο εκπαιδευτικό λογισμικό και την συνεργασία μεταξύ των ομάδων. Ο κύριος στόχος ήταν το μάθημα να γίνει πιο ενδιαφέρον και ο εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης του μαθήματος, διότι με αυτόν τον τρόπο γίνεται μία προσπάθεια να έρθουν οι μαθητές πιο κοντά στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Με την χρήση αυτών των εργαλείων και των ηλεκτρονικών μέσων τα σημερινά παιδιά είναι εξοικειωμένα και το μάθημα γίνεται πιο διαδραστικό. Η παρούσα εργασία με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του εκπαιδευτικού λογισμικού GeoGebra και την εργασία των μαθητών σε ομάδες φιλοδοξεί να συμβάλλει στην αλλαγή - βελτίωση της στάσης τους απέναντι στα Μαθηματικά και στη διαδικασία προσέγγισής τους. Επίσης, εστίασε στην διερεύνηση της αποδοχής των εναλλακτικών προσεγγίσεων του μαθήματος με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού και της συσχέτισής της με την κατανόηση των εννοιών, των λαθών, τη συμμετοχή των μαθητών και την επίδοσή τους. Επειδή το δείγμα των μαθητών ήταν μικρό διεξήχθη ποιοτική έρευνα. Η διδασκαλία με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών μπορεί εύκολα να τροποποιηθεί και να εφαρμοστεί σε πολλές περιπτώσεις και προτείνεται κυρίως για την ευκολία με την οποία μπορεί να ενταχθεί στην καθημερινή σχολική πρακτική, σε σχέση με τα διδακτικά οφέλη που προσφέρει. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν συνηγορούν υπέρ της αρκετά ικανοποιητικής αποδοχής των εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξουν σωστοί σχεδιασμοί και διάφορα επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς στις ΤΠΕ. Το εκπαιδευτικό λογισμικό GeoGebra είχε θετικές αντιδράσεις από τους μαθητές στην επίδοσή τους, στην συμμετοχή τους στο μάθημα. Από τις απαντήσεις του ερωτηματολογίου, προέκυψε ότι οι μαθητές ανέπτυξαν θετική στάση ως προς την διδακτική παρέμβαση, αν και σε δύο ομάδες παρατηρήθηκε χαμηλή συμμετοχή, ωστόσο έδειξαν θετικό ενδιαφέρον για την Γεωμετρία.
Λέξεις Κλειδιά: Λογισμικό Geogebra
Διδακτική μαθηματικών
Γεωμετρία
Μαθηματικά
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Νέες τεχνολογίες
Λύκειο
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapatzikosIoannisMsc2020.pdf5.07 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons