Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23767
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΛόλα, Ροδούλαel
dc.date.accessioned2020-02-14T09:01:29Z-
dc.date.available2020-02-14T09:01:29Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23767-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΣτην Ελλάδα, τη σύγχρονη εποχή εντοπίζεται έλλειμμα όσον αφορά στα προγράμματα σεξουαλικής εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, παρά το γεγονός ότι η σεξουαλικότητα αποτελεί κεντρική πτυχή της ύπαρξης τους, επηρεάζει άμεσα την κοινωνικοποίηση τους και διαμορφώνεται μέσω εκπαίδευσης. Στην παρούσα έρευνα μελετώνται, μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων, προγράμματα σεξουαλικής εκπαίδευσης που έχουν πραγματοποιηθεί από 16 εκπαιδευτές σε άτομα με αναπηρία στην Θεσσαλονίκη. Από την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν προκύπτει αφενός ότι τα περισσότερα προγράμματα σεξουαλικής εκπαίδευσης που μελετήθηκαν δεν είναι δομημένα και αφετέρου ότι πραγματοποιούνται σε ειδικά δημοτικά σχολεία, συμπεριλαμβάνουν ποικίλες θεματικές και εξατομικευμένη στοχοθεσία. Οι στρατηγικές διδασκαλίας και τα μέσα που χρησιμοποιούνται διαφέρουν ανάλογα με την θεματική που αναλύουν αλλά και τον μαθητή στον οποίο αναφέρονται τα προγράμματα, ενώ η διάρκεια των προγραμμάτων είναι συνήθως ένα σχολικό έτος. Οι εκπαιδευτές είναι κυρίως ψυχολόγοι και ειδικοί παιδαγωγοί, οι οποίοι όμως δεν διαθέτουν κατάρτιση στην σεξουαλική εκπαίδευση. Τα προγράμματα σεξουαλικής εκπαίδευσης αφορούν κυρίως σε αγόρια με αναπηρία, το είδος της αναπηρίας είναι κυρίως η νοητική αναπηρία και οι διαταραχές αυτιστικού φάσματος, ενώ αναφέρονται κυρίως στην εφηβική ηλικία. Κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων δεν σημειώνονται σημαντικά προβλήματα που εμποδίζουν την διεξαγωγή τους. Οι γονείς των παιδιών που συμμετέχουν στα προγράμματα έχουν θετική στάση απέναντι σε αυτά. Τα αποτελέσματα των προγραμμάτων είναι θετικά όσον αφορά στην απόκτηση γνώσεων, την ενίσχυση των δεξιοτήτων και την βελτίωση της ποιότητας ζωής. Τα ευρήματα τονίζουν την αναγκαιότητα συμπερίληψης της σεξουαλικής εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία στα αναλυτικά προγράμματα των ειδικών σχολείων.el
dc.format.extent146el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΣεξουαλικότηταel
dc.subjectΠρογράμματα σεξουαλικής εκπαίδευσηςel
dc.subjectΆτομα με αναπηρίαel
dc.titleΜελέτη προγραμμάτων σεξουαλικής εκπαίδευσης για άτομα με αναπηρία : απόψεις επαγγελματιώνel
dc.title.alternativeStudy of the sexual education programs for people with disabilities : professionals’ viewsen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LolaRodoulaMsc2020.pdf972.64 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons