Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.authorΣαββίδου, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2020-02-14T08:56:05Z-
dc.date.available2020-02-14T08:56:05Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23766-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο “Επαγγελματικός προσανατολισμός νεαρών ατόμων με Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας με την εφαρμογή του SDS του Holland” απέβλεπε στο να ελεγχθεί η συσχέτιση μεταξύ των επαγγελματικών επιλογών και των παραγόντων που συντελούν στην πετυχημένη επαγγελματική αποκατάσταση ατόμων με Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό (ΥΛΑ) εστιάζοντας αφενός στον επαγγελματικό προσανατολισμό των ατόμων με ΥΛΑ μέσω της εφαρμογής του διεθνούς σταθμισμένου ερωτηματολογίου του Holland και αφετέρου, στις επαγγελματικές προσδοκίες και τα όνειρα των παιδιών με ΥΛΑ. Ειδικότερα, επιδιώχθηκε να εντοπιστεί το κατά πόσο υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στα όνειρα σταδιοδρομίας και τις επαγγελματικές τους επιλογές αλλά και το αν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στα αποτελέσματα ως προς τα επαγγέλματα που αρμόζουν σε άτομα με ΥΛΑ και σε άτομα τυπικής ανάπτυξης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν το 30 άτομα με ΥΛΑ και 105 άτομα τυπικής ανάπτυξης στα οποία χορηγήθηκε το Ερωτηματολόγιο Αυτοκατευθυνόμενης Διερεύνησης Επαγγελματικών Ενδιαφερόντων και Προτιμήσεων του Holland. Το συγκεκριμένο ερευνητικό εργαλείο αξιοποιήθηκε καθώς συνιστά ένα αξιόπιστο και έγκυρο εργαλείο αξιολόγησης το οποίο αξιοποιείται σε έρευνες σε διεθνές επίπεδο. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι υπάρχει διαφορά στα επαγγελματικά όνειρα ανάμεσα στα άτομα με αυτισμό και στα άτομα τυπικής ανάπτυξης αλλά δεν υπάρχει διαφορά ως προς τις κατηγορίες επαγγελμάτων που ταιριάζουν σε κάθε μία κατηγορία. Ένα άλλο εξίσου σημαντικό στοιχείο το οποίο προέκυψε από τα αποτελέσματα καταδεικνύει ότι τόσο στις περιπτώσεις των ατόμων με αυτισμό όσο και στις περιπτώσεις των ατόμων τυπικής ανάπτυξης τα αποτελέσματα από το εργαλείο Holland δεν συμφωνούν με τα επαγγελματικά όνειρα. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν καταδεικνύουν την ανάγκη σχεδιασμού προγραμμάτων επαγγελματικού προσανατολισμού και καθοδήγησης στα πλαίσια του γενικού σχολείου ,όπου φοιτούν τα άτομα με ΥΛΑ.el
dc.format.extent129el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectΥΛΑel
dc.subjectΕπαγγελματικός προσανατολισμόςel
dc.subjectΕπαγγελματικά ενδιαφέρονταel
dc.subjectΕπαγγελματικές επιλογέςel
dc.subjectSDSen
dc.titleΕπαγγελματικός προσανατολισμός νεαρών ατόμων με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας με την εφαρμογή του SDS του Hollandel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SavvidouEiriniMsc2020.pdf657.02 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons