Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23766
Συγγραφέας: Σαββίδου, Ειρήνη
Τίτλος: Επαγγελματικός προσανατολισμός νεαρών ατόμων με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας με την εφαρμογή του SDS του Holland
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο “Επαγγελματικός προσανατολισμός νεαρών ατόμων με Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας με την εφαρμογή του SDS του Holland” απέβλεπε στο να ελεγχθεί η συσχέτιση μεταξύ των επαγγελματικών επιλογών και των παραγόντων που συντελούν στην πετυχημένη επαγγελματική αποκατάσταση ατόμων με Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό (ΥΛΑ) εστιάζοντας αφενός στον επαγγελματικό προσανατολισμό των ατόμων με ΥΛΑ μέσω της εφαρμογής του διεθνούς σταθμισμένου ερωτηματολογίου του Holland και αφετέρου, στις επαγγελματικές προσδοκίες και τα όνειρα των παιδιών με ΥΛΑ. Ειδικότερα, επιδιώχθηκε να εντοπιστεί το κατά πόσο υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στα όνειρα σταδιοδρομίας και τις επαγγελματικές τους επιλογές αλλά και το αν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στα αποτελέσματα ως προς τα επαγγέλματα που αρμόζουν σε άτομα με ΥΛΑ και σε άτομα τυπικής ανάπτυξης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν το 30 άτομα με ΥΛΑ και 105 άτομα τυπικής ανάπτυξης στα οποία χορηγήθηκε το Ερωτηματολόγιο Αυτοκατευθυνόμενης Διερεύνησης Επαγγελματικών Ενδιαφερόντων και Προτιμήσεων του Holland. Το συγκεκριμένο ερευνητικό εργαλείο αξιοποιήθηκε καθώς συνιστά ένα αξιόπιστο και έγκυρο εργαλείο αξιολόγησης το οποίο αξιοποιείται σε έρευνες σε διεθνές επίπεδο. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι υπάρχει διαφορά στα επαγγελματικά όνειρα ανάμεσα στα άτομα με αυτισμό και στα άτομα τυπικής ανάπτυξης αλλά δεν υπάρχει διαφορά ως προς τις κατηγορίες επαγγελμάτων που ταιριάζουν σε κάθε μία κατηγορία. Ένα άλλο εξίσου σημαντικό στοιχείο το οποίο προέκυψε από τα αποτελέσματα καταδεικνύει ότι τόσο στις περιπτώσεις των ατόμων με αυτισμό όσο και στις περιπτώσεις των ατόμων τυπικής ανάπτυξης τα αποτελέσματα από το εργαλείο Holland δεν συμφωνούν με τα επαγγελματικά όνειρα. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν καταδεικνύουν την ανάγκη σχεδιασμού προγραμμάτων επαγγελματικού προσανατολισμού και καθοδήγησης στα πλαίσια του γενικού σχολείου ,όπου φοιτούν τα άτομα με ΥΛΑ.
Λέξεις Κλειδιά: ΥΛΑ
Επαγγελματικός προσανατολισμός
Επαγγελματικά ενδιαφέροντα
Επαγγελματικές επιλογές
SDS
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SavvidouEiriniMsc2020.pdf657.02 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons