Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23760
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΤσάπουρνα, Μαριάνναel
dc.date.accessioned2020-02-13T07:10:51Z-
dc.date.available2020-02-13T07:10:51Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23760-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία μελετά τις απόψεις των ατόμων με νοητική αναπηρία (N.A) και των γονέων τους σχετικά με την ανεξάρτητη διαβίωση (Α.Δ) των πρώτων. Πιο στοχευμένα διερευνάται αν οι γονείς δύνανται να αντιληφθούν και να αποδώσουν το περιεχόμενο της Α.Δ όπως το παιδί τους με Ν.Α. Παράλληλα μελετάται αν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του δείγματος διαδραματίζουν κάποιο ρόλο στην έκβαση του αποτελέσματος. Ο λόγος για τον οποίο γίνεται η παραπάνω μελέτη σχετίζεται με το βιβλιογραφικό κενό που υπάρχει στην Ελλάδα σχετικά με την Α.Δ των ατόμων με Ν.Α αλλά και με τον τρόπο με τον οποίο η οικογένεια του ατόμου το επηρεάζει προς αυτή την κατεύθυνση. Η μελέτη στοχεύει στο να συνεισφέρει στη δημιουργία μίας νέας πορείας στη διαμόρφωση κοινωνικών πολιτικών, με βασική εστίαση στην παροχή στήριξης και ενημέρωσης των οικογενειών με απώτερο σκοπό την παροχή υποστήριξης στα άτομα με Ν.Α. Η χρήση του ερωτηματολογίου της Δημητριάδου (2015) αποτέλεσε το εργαλείο συλλογής δεδομένων το οποίο απαντήθηκε από 29 οικογένειες ατόμων με νοητική αναπηρία από τον Νομό Πιερίας. Οι αναλύσεις των δεδομένων έδειξαν ότι και οι δύο ομάδες ερμηνεύουν την Α.Δ ως μία κατάσταση επιλογών και πρωτοβουλιών πάνω στο δίπολο της ανεξαρτησίας και της αυτονομίας, καταδεικνύοντας τους εξωτερικούς παράγοντες της ανεξάρτητης διαβίωσης ως βασικούς. Κύριος περιορισμός και για τις δύο ομάδες φαίνεται να είναι το ανεπαρκές εκπαιδευτικό σύστημα όπως αυτό προκύπτει από την ελλιπή χρηματοδότηση του κράτους ενώ οι γονείς φαίνεται να αφουγκράζονται την ανάγκη των παιδιών τους για την απόκτηση και διατήρηση φιλικών/διαπροσωπικών σχέσεων αλλά και την απόκτηση δεξιοτήτων φροντίδας του εαυτού προκειμένου αυτά να ζήσουν ανεξάρτητα. Τελικά τα άτομα με Ν.Α φαίνεται να αντιλαμβάνονται σε μεγαλύτερο βαθμό την Α.Δ σε σχέση με αυτό που πιστεύουν οι γονείς τους γι’ αυτά. Στη διαμόρφωση της παραπάνω εξέλιξης δεν φαίνεται να παίζει ρόλο κανένα δημογραφικό χαρακτηριστικό του δείγματος πέρα από το σχολείο αποφοίτησης του ατόμου με Ν.Α.el
dc.format.extent179el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΑνεξάρτητη διαβίωσηel
dc.subjectΓονείςel
dc.subjectΔεξιότητες ανεξάρτητης διαβίωσηςel
dc.titleΑνεξάρτητη διαβίωση ατόμων με νοητική αναπηρία : σύγκριση των απόψεων των ατόμων με νοητική αναπηρία και των γονέων τουςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsapournaMariannaMsc2020.pdf2.87 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons