Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23760
Συγγραφέας: Τσάπουρνα, Μαριάννα
Τίτλος: Ανεξάρτητη διαβίωση ατόμων με νοητική αναπηρία : σύγκριση των απόψεων των ατόμων με νοητική αναπηρία και των γονέων τους
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Η παρούσα εργασία μελετά τις απόψεις των ατόμων με νοητική αναπηρία (N.A) και των γονέων τους σχετικά με την ανεξάρτητη διαβίωση (Α.Δ) των πρώτων. Πιο στοχευμένα διερευνάται αν οι γονείς δύνανται να αντιληφθούν και να αποδώσουν το περιεχόμενο της Α.Δ όπως το παιδί τους με Ν.Α. Παράλληλα μελετάται αν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του δείγματος διαδραματίζουν κάποιο ρόλο στην έκβαση του αποτελέσματος. Ο λόγος για τον οποίο γίνεται η παραπάνω μελέτη σχετίζεται με το βιβλιογραφικό κενό που υπάρχει στην Ελλάδα σχετικά με την Α.Δ των ατόμων με Ν.Α αλλά και με τον τρόπο με τον οποίο η οικογένεια του ατόμου το επηρεάζει προς αυτή την κατεύθυνση. Η μελέτη στοχεύει στο να συνεισφέρει στη δημιουργία μίας νέας πορείας στη διαμόρφωση κοινωνικών πολιτικών, με βασική εστίαση στην παροχή στήριξης και ενημέρωσης των οικογενειών με απώτερο σκοπό την παροχή υποστήριξης στα άτομα με Ν.Α. Η χρήση του ερωτηματολογίου της Δημητριάδου (2015) αποτέλεσε το εργαλείο συλλογής δεδομένων το οποίο απαντήθηκε από 29 οικογένειες ατόμων με νοητική αναπηρία από τον Νομό Πιερίας. Οι αναλύσεις των δεδομένων έδειξαν ότι και οι δύο ομάδες ερμηνεύουν την Α.Δ ως μία κατάσταση επιλογών και πρωτοβουλιών πάνω στο δίπολο της ανεξαρτησίας και της αυτονομίας, καταδεικνύοντας τους εξωτερικούς παράγοντες της ανεξάρτητης διαβίωσης ως βασικούς. Κύριος περιορισμός και για τις δύο ομάδες φαίνεται να είναι το ανεπαρκές εκπαιδευτικό σύστημα όπως αυτό προκύπτει από την ελλιπή χρηματοδότηση του κράτους ενώ οι γονείς φαίνεται να αφουγκράζονται την ανάγκη των παιδιών τους για την απόκτηση και διατήρηση φιλικών/διαπροσωπικών σχέσεων αλλά και την απόκτηση δεξιοτήτων φροντίδας του εαυτού προκειμένου αυτά να ζήσουν ανεξάρτητα. Τελικά τα άτομα με Ν.Α φαίνεται να αντιλαμβάνονται σε μεγαλύτερο βαθμό την Α.Δ σε σχέση με αυτό που πιστεύουν οι γονείς τους γι’ αυτά. Στη διαμόρφωση της παραπάνω εξέλιξης δεν φαίνεται να παίζει ρόλο κανένα δημογραφικό χαρακτηριστικό του δείγματος πέρα από το σχολείο αποφοίτησης του ατόμου με Ν.Α.
Λέξεις Κλειδιά: Νοητική αναπηρία
Ανεξάρτητη διαβίωση
Γονείς
Δεξιότητες ανεξάρτητης διαβίωσης
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsapournaMariannaMsc2020.pdf2.87 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons