Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23751
Author: Γρηγοριάδης, Ιωάννης
Title: Κατανόηση λεξιλογίου φυσικής από μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και τυπικούς συμμαθητές τους
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Σκοπό της έρευνας αποτέλεσε η εξέταση της κατανόησης του λεξιλογίου της φυσικής από μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και τους τυπικής ανάπτυξης συμμαθητές τους. Για το σκοπό αυτό και με τη χρήση ως ερευνητικού εργαλείου ένα ερωτηματολόγιο 30 ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών, εξετάστηκε και συγκρίθηκε η ικανότητα 85 μαθητών με και 35 μαθητών χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες της δευτέρας γυμνασίου, που φοιτούν σε σχολεία του δήμου Θεσσαλονίκης, να α) διακρίνουν την ιδιαίτερη σημασία των λέξεων που εμφανίζονται σε κείμενα φυσικής, β) αντικαταστήσουν τις λέξεις που εμφανίζονται σε κείμενα φυσικής με μία λέξη που θα έχει ακριβώς το ίδιο νόημα στην φυσική και γ) γνωρίζουν το νόημα των λέξεων αυτών, έξω από τα πλαίσια των κειμένων της φυσικής κατά την καθημερινή χρήση τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν, μεταξύ άλλων, ότι οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, υστερούν στη γνώση του λεξιλογίου, που χρησιμοποιείται στο σχολικό εγχειρίδιο της φυσικής, σε σχέση με τους αντίστοιχους συμμαθητές τους της τυπικής ανάπτυξης. Ανέδειξαν έτσι την ανάγκη για μία σειρά διορθωτικών μέτρων σε ό, τι αφορά τον τρόπο διδασκαλίας και το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών στο μάθημα της φυσικής, συμπεριλαμβανομένων της εισαγωγής της διδασκαλίας του λεξιλογίου της φυσικής και της εκπαιδευτικής πολιτικής STEM/ STEAM.
Keywords: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Ορολογία της φυσικής
Λεξιλόγιο της φυσικής
Μαθησιακές δυσκολίες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GrigoriadisIoannisMsc2019.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons