Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23737
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΤσιπουρά, Ευδοκίαel
dc.date.accessioned2020-02-02T20:21:28Z-
dc.date.available2020-02-02T20:21:28Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23737-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο η εκπαιδευτική ρομποτική μπορεί να συμβάλει στην οικοδόμηση της ομάδας (team-building). Πιο συγκεκριμένα, γίνεται διερεύνηση των θεμάτων που αναδύονται, όταν μια ομάδα μαθητών εργάζεται για πρώτη φορά σε δραστηριότητα που αξιοποιεί σετ εκπαιδευτικής ρομποτικής. Μέσα από την εφαρμογή δραστηριότητας εκπαιδευτικής ρομποτικής παρατηρείται ο βαθμός της συνεργασίας και της επικοινωνίας που αναπτύσσουν τα παιδιά μεταξύ τους στην ομάδα. Ειδικότερα, αξιολογούνται οι δύο αυτοί παράγοντες από τα παιδιά με σκοπό να διερευνηθούν οι στάσεις τους απέναντι στη συνεργασία, την επικοινωνία και την αποτελεσματικότητα της ομάδας τους μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν συνολικά 20 μαθητές και μαθήτριες της πέμπτης τάξης του δημοτικού. Έπειτα από την πραγματοποίηση της δραστηριότητας, οι μαθητές/-τριες απάντησαν στα ερωτήματα της ερευνήτριας δίνοντας προσωπική, ημιδομημένη συνέντευξη. Βάσει βιβλιογραφίας, η οικοδόμηση μιας ομάδας επηρεάζεται από διάφορες μεταβλητές. Έπειτα από την ποιοτική ανάλυση των ερωτημάτων που τέθηκαν, διαπιστώθηκε ότι δραστηριότητες με ένταξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής μπορεί να έχουν θετική επίδραση στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, ιδιαίτερα στην πρόκληση της συνεργασίας και την ενίσχυση της επικοινωνίας. Επίσης, βρέθηκε πως δραστηριότητες που περιλαμβάνουν ρομποτική οντότητα μπορεί να οδηγήσουν στην οικοδόμηση μιας αποτελεσματικής ομάδας μαθητών. Τέλος, προέκυψε ότι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής ρομποτικής αποτελούν στοιχεία που αξιοποιούνται στην οικοδόμηση ομάδας.el
dc.format.extent169el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΟικοδόμηση ομάδαςel
dc.subjectΕκπαιδευτική ρομποτικήel
dc.subjectΣυνεργασίαel
dc.subjectΕπικοινωνίαel
dc.titleTeam-building και ρομποτική: η εκπαιδευτική ρομποτική ως εργαλείο στην ανάπτυξη της συνεργασίας και επικοινωνίας στο πλαίσιο οικοδόμησης ομάδας μαθητώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsipouraEudokiaMsc2020.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons