Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23737
Συγγραφέας: Τσιπουρά, Ευδοκία
Τίτλος: Team-building και ρομποτική: η εκπαιδευτική ρομποτική ως εργαλείο στην ανάπτυξη της συνεργασίας και επικοινωνίας στο πλαίσιο οικοδόμησης ομάδας μαθητών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο η εκπαιδευτική ρομποτική μπορεί να συμβάλει στην οικοδόμηση της ομάδας (team-building). Πιο συγκεκριμένα, γίνεται διερεύνηση των θεμάτων που αναδύονται, όταν μια ομάδα μαθητών εργάζεται για πρώτη φορά σε δραστηριότητα που αξιοποιεί σετ εκπαιδευτικής ρομποτικής. Μέσα από την εφαρμογή δραστηριότητας εκπαιδευτικής ρομποτικής παρατηρείται ο βαθμός της συνεργασίας και της επικοινωνίας που αναπτύσσουν τα παιδιά μεταξύ τους στην ομάδα. Ειδικότερα, αξιολογούνται οι δύο αυτοί παράγοντες από τα παιδιά με σκοπό να διερευνηθούν οι στάσεις τους απέναντι στη συνεργασία, την επικοινωνία και την αποτελεσματικότητα της ομάδας τους μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν συνολικά 20 μαθητές και μαθήτριες της πέμπτης τάξης του δημοτικού. Έπειτα από την πραγματοποίηση της δραστηριότητας, οι μαθητές/-τριες απάντησαν στα ερωτήματα της ερευνήτριας δίνοντας προσωπική, ημιδομημένη συνέντευξη. Βάσει βιβλιογραφίας, η οικοδόμηση μιας ομάδας επηρεάζεται από διάφορες μεταβλητές. Έπειτα από την ποιοτική ανάλυση των ερωτημάτων που τέθηκαν, διαπιστώθηκε ότι δραστηριότητες με ένταξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής μπορεί να έχουν θετική επίδραση στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, ιδιαίτερα στην πρόκληση της συνεργασίας και την ενίσχυση της επικοινωνίας. Επίσης, βρέθηκε πως δραστηριότητες που περιλαμβάνουν ρομποτική οντότητα μπορεί να οδηγήσουν στην οικοδόμηση μιας αποτελεσματικής ομάδας μαθητών. Τέλος, προέκυψε ότι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής ρομποτικής αποτελούν στοιχεία που αξιοποιούνται στην οικοδόμηση ομάδας.
Λέξεις Κλειδιά: Οικοδόμηση ομάδας
Εκπαιδευτική ρομποτική
Συνεργασία
Επικοινωνία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsipouraEudokiaMsc2020.pdf1.02 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons