Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23728
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔαγδιλέλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.authorΚοταρίδου, Κυριακήel
dc.date.accessioned2020-01-28T08:12:19Z-
dc.date.available2020-01-28T08:12:19Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23728-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά στη σχεδίαση, υλοποίηση και διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας διδακτικής παρέμβασης, η οποία μέσα από μια ενοποιημένη προσέγγιση της γεωγραφίας και της ιστορίας, τοποθετεί στο επίκεντρο των μαθησιακών δραστηριοτήτων την κατασκευή Διαδραστικών Διαδικτυακών χαρτών από τους ίδιους τους μαθητές. Για την πραγματοποίηση αυτής της διερεύνησης σχεδιάστηκε διδακτικό σενάριο σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες ακολούθησαν φύλλα εργασίας για να συλλέξουν πληροφορίες που σχετίζονταν με τις θεματικές ενότητες των Γεωγραφικών ανακαλύψεων και τις Μάχες του 1821 και στη συνέχεια να δημιουργήσουν δικούς τους χάρτες στο ArcGIS. Στην έρευνα συμμετείχαν 30 μαθητές, δύο τμημάτων της Ε τάξης Δημοτικού της πόλης των Γιαννιτσών, πραγματοποιήθηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019 και διήρκησε 24 διδακτικές ώρες (12 ώρες ανά τμήμα). Πριν την έναρξη των μαθημάτων όλοι οι μαθητές υποβλήθηκαν σε ατομικές συνεντεύξεις που αποσκοπούσαν στο να συλλεχθούν στοιχεία για το γνωστικό τους επίπεδο καθώς και για να διαπιστώσουμε την εικόνα που έχουν όλοι για τα μαθήματα της Ιστορίας και της Γεωγραφίας. Οι ίδιες συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν και με την ολοκλήρωση της παρέμβασης, έτσι ώστε να εξεταστεί εάν η παρέμβαση βοήθησε στη βελτίωση των γνώσεων των μαθητών και για να εξετάσουμε αν η παρέμβαση στην οποία συμμετείχαν οδήγησε σε διαφορετική στάση για τα δύο μαθήματα. Κατά τη διάρκεια των παρεμβάσεων μέσα στην τάξη υπήρχαν δύο παρατηρητές (ένας ανά δύο ομάδες μαθητών), οι οποίοι συμπλήρωναν φύλλα παρατήρησης για να μελετηθεί το αν οι μαθητές χειρίστηκαν το λογισμικό χωρίς δυσκολία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως όλοι οι μαθητές απέκτησαν τόσο ιστορικές όσο και γεωγραφικές γνώσεις, η στάση τους για τα δύο μαθήματα ήταν θετική και έδειχναν ενθουσιασμένοι για τον εναλλακτικό τρόπο με τον οποίο εργάστηκαν και τέλος το λογισμικό αποτέλεσε το κατάλληλο εργαλείο για να φτιάξουν τα παιδιά ιστορικούς ψηφιακούς διαδραστικούς χάρτες.el
dc.format.extent123el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΧαρτογραφικά συστήματα πληροφόρησηςel
dc.subjectGISen
dc.subjectΨηφιακοί διαδραστικοί χάρτεςel
dc.subjectΔιαδίκτυοel
dc.subjectΔιερευνητική μάθησηel
dc.subjectΙστορίαel
dc.subjectΓεωγραφίαel
dc.titleΔιδασκαλία ιστορικών και γεωγραφικών δεδομένων μέσω κατασκευής ψηφιακού διαδικτυακού διαδραστικού χάρτηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KotaridouKyriakiMsc2020.pdf2.71 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons