Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23721
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΚαλαθά, Αλίκηel
dc.date.accessioned2020-01-27T10:41:56Z-
dc.date.available2020-01-27T10:41:56Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23721-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη διερεύνηση των διαστάσεων της ενσυναίσθησης των Ειδικών Παιδαγωγών και των επιλογών που κάνουν οι εκπαιδευτικοί αυτοί ως προς τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Σχετικά με την ενσυναίσθηση διακρίνεται σε γνωστική και συναισθηματική. Η γνωστική ενσυναίσθηση αφορά την ικανότητα ενός ατόμου να κατανοεί τον τρόπο που σκέφτεται και αντιδρά στις καταστάσεις και να συναισθάνεται με τις εμπειρίες των άλλων. Η συναισθηματική είναι εκείνη που οδηγεί τους ανθρώπους να συμπεριφέρονται με ανιδιοτέλεια κυρίως προς τα οικεία πρόσωπα του κοινωνικού περιβάλλοντός τους (Davis, 1983). Τις τέσσερις διαστάσεις της ενσυναίσθησης αποτελούν η «ανάληψη της προοπτικής του άλλου», η «φαντασιακή ενσυναίσθηση ή φαντασία», το «ενσυναίσθητο ενδιαφέρον» και η «ενσυναίσθητη ανησυχία ή προσωπικό άγχος». Οι Ειδικοί Παιδαγωγοί φαίνεται να διαφέρουν ανάλογα με τα ατομικά τους χαρακτηριστικά (π.χ. φύλο, ηλικία κ.ά), τόσο στο βαθμό ενσυναίσθησης που έχουν όσο και στις επιλογές που κάνουν για τους μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς. Στην έρευνα συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες Ειδικοί Παιδαγωγοί (Ν=190), οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις για την ενσυναίσθηση και τις επιλογές τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι Ειδικοί Παιδαγωγοί εμφανίζουν γενικότερα μέτρια προς υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης και οι επιλογές τους ως προς τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες ποικίλλουν. Οι συχνότερες στρατηγικές που εφαρμόζουν για αποτελεσματικότερη διδασκαλία αφορούν κυρίως τη θετική ενίσχυση των μαθητών, την υποστηρικτική συμπεριφορά και την εμπλοκή στις δραστηριότητες της τάξης, καθώς οι εκπαιδευτικοί θεωρούν σημαντική την αυτομόρφωση και την προσπάθεια να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του παιδιού.el
dc.format.extent135el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΕιδικοί παιδαγωγοίel
dc.subjectΕπιλογέςel
dc.subjectΔιαχείρισηel
dc.subjectΜαθητέςel
dc.subjectΠροβλήματα συμπεριφοράςel
dc.titleΗ ενσυναίσθηση των ειδικών παιδαγωγών και οι επιλογές τους ως προς τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KalathaAlikiMsc2020.pdf603.32 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons