Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23708
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Γώγου, Δήμητρα | el |
dc.date.accessioned | 2020-01-15T06:47:14Z | - |
dc.date.available | 2020-01-15T06:47:14Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23708 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. | el |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο κοινωνικό γόητρο μαθητών νηπιαγωγείου, οι οποίοι, ωστόσο, εμφανίζουν ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για την κατηγορία των μαθητών αυτών και της συμμετοχής τους στο κοινωνικό παιχνίδι. Το δείγμα αποτέλεσαν 30 μαθητές, 15 με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και 15 χωρίς ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι επιλέχθηκαν με τη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Οι δύο ομάδες που προέκυψαν μετρήθηκαν με το κοινωνιομετρικό τεστ, το οποίο περιλαμβάνει τρία θετικά κριτήρια και τρία αρνητικά. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιήθηκε η κλείδα παρατήρησης Social Skills Checklist, η οποία αν και περιλαμβάνει τέσσερις ενότητες, προτιμήθηκε μόνο η πρώτη, αυτή που ασχολείται με το κοινωνικό παιχνίδι και τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Από την έρευνα προέκυψε πως οι μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες είναι απορριπτέοι από τους συμμαθητές τους. Επίσης, αποδείχθηκε ότι κατά τη διάρκεια του κοινωνικού παιχνιδιού οι μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες αναπτύσσουν σχέσεις με τους συμμαθητές τους, παίζουν συνεργατικά και αλληλεπιδρούν. Αντίθετα, επιβεβαιώθηκε πως οι μαθητές νηπιαγωγείου με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες δεν παίρνουν πρωτοβουλίες που αφορούν στην οργάνωση του παιχνιδιού, στην ανάληψη της ηγεσίας του παιχνιδιού ή στην πρόταση ενός σχεδίου δράσης. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω μελέτη της βελτίωσης των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω του παιχνιδιού. | el |
dc.format.extent | 102 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | CC0 1.0 Παγκόσμια | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | Κοινωνικό γόητρο | el |
dc.subject | Κοινωνικές δεξιότητες | el |
dc.subject | Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες | el |
dc.subject | Κοινωνικό παιχνίδι | el |
dc.subject | Νηπιαγωγείο | el |
dc.title | Κοινωνικό γόητρο μαθητών νηπιαγωγείου με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και η συμμετοχή τους σε δραστηριότητες κοινωνικού παιχνιδιού | el |
dc.title.alternative | Social status of preschool students with mild educational needs and their participation in social play activities | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
GogouDimitraMsc2020.pdf | 538.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License