Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23708
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓώγου, Δήμητραel
dc.date.accessioned2020-01-15T06:47:14Z-
dc.date.available2020-01-15T06:47:14Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23708-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αναφέρεται στο κοινωνικό γόητρο μαθητών νηπιαγωγείου, οι οποίοι, ωστόσο, εμφανίζουν ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για την κατηγορία των μαθητών αυτών και της συμμετοχής τους στο κοινωνικό παιχνίδι. Το δείγμα αποτέλεσαν 30 μαθητές, 15 με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και 15 χωρίς ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι επιλέχθηκαν με τη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Οι δύο ομάδες που προέκυψαν μετρήθηκαν με το κοινωνιομετρικό τεστ, το οποίο περιλαμβάνει τρία θετικά κριτήρια και τρία αρνητικά. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιήθηκε η κλείδα παρατήρησης Social Skills Checklist, η οποία αν και περιλαμβάνει τέσσερις ενότητες, προτιμήθηκε μόνο η πρώτη, αυτή που ασχολείται με το κοινωνικό παιχνίδι και τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Από την έρευνα προέκυψε πως οι μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες είναι απορριπτέοι από τους συμμαθητές τους. Επίσης, αποδείχθηκε ότι κατά τη διάρκεια του κοινωνικού παιχνιδιού οι μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες αναπτύσσουν σχέσεις με τους συμμαθητές τους, παίζουν συνεργατικά και αλληλεπιδρούν. Αντίθετα, επιβεβαιώθηκε πως οι μαθητές νηπιαγωγείου με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες δεν παίρνουν πρωτοβουλίες που αφορούν στην οργάνωση του παιχνιδιού, στην ανάληψη της ηγεσίας του παιχνιδιού ή στην πρόταση ενός σχεδίου δράσης. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω μελέτη της βελτίωσης των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω του παιχνιδιού.el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΚοινωνικό γόητροel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΉπιες εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΚοινωνικό παιχνίδιel
dc.subjectΝηπιαγωγείοel
dc.titleΚοινωνικό γόητρο μαθητών νηπιαγωγείου με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και η συμμετοχή τους σε δραστηριότητες κοινωνικού παιχνιδιούel
dc.title.alternativeSocial status of preschool students with mild educational needs and their participation in social play activitiesen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GogouDimitraMsc2020.pdf538.08 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons