Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23707
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΣκουμή, Αλεξάνδραel
dc.date.accessioned2020-01-13T12:43:25Z-
dc.date.available2020-01-13T12:43:25Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23707-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση» του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με τίτλο ««Απόψεις ατόμων με αναπηρία σε δομές δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις σχετικά με την προεπαγγελματική εκπαίδευση και την επαγγελματική ένταξη και απασχόληση στην Ελλάδα του 2019». Η συγκεκριμένη εργασία πραγματεύεται την παρουσίαση διεθνών θεωρητικών δεδομένων σχετικά με την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία σε προεπαγγελματικές δεξιότητες αλλά και το εφικτό της εργασιακής ένταξης και απασχόλησης τους. Ζητήματα που θίγονται είναι η σημασία της εργασίας για τα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ), οι παράγοντες που συμβάλλουν στην προώθηση ή μη της εργασιακής ένταξης και απασχόλησης, οι μορφές εργασίας αλλά και οι στρατηγικές ένταξης. Μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις εφήβων και ενηλίκων με αναπηρία σε εκπαιδευτικές και εργασιακές δομές, παρουσιάζονται προσωπικές οπτικές και βιώματα σε θεματικές ενότητες που αποκαλύπτουν την εργασιακή ελληνική πραγματικότητα. Με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης και μέσω διαλογικής συζήτησης, παρουσιάζονται απαντήσεις σε καίρια ερευνητικά ερωτήματα όπως τα δομικά στοιχεία δευτεροβάθμιων και μεταδευτεροβάθμιων πλαισίων εκπαίδευσης και εργασίας στην Ελλάδα, η συσχέτιση των στοιχείων του αυτοπροσδιορισμού με την εκπαίδευση και την επαγγελματική πορεία, τα συναισθήματα των μαθητών και εργαζόμενων για τους συμμαθητές/συναδέλφους και τους εκπαιδευτικούς/εργοδότες, οι παράγοντες προώθησης και παρεμπόδισης της εκπαιδευτικής και εργασιακής ένταξης και οι ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις αλλά και τα επαγγελματικά προγράμματα που λαμβάνουν χώρα στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία για τα ΑμεΑ.el
dc.format.extent143el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectΑπασχόληση ΑμεΑel
dc.subjectEmploymentel
dc.subjectDisabilityel
dc.subjectTransitionel
dc.subjectLabour-market participationel
dc.titleΑπόψεις ατόμων με αναπηρία σε δομές δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις σχετικά με την προεπαγγελματική εκπαίδευση και την επαγγελματική ένταξη και απασχόληση στην Ελλάδα του 2019el
dc.title.alternativePerspectives of people with disabilities in secondary and post-secondary education structures and social cooperative enterprises on pre-vocational education and occupation and labour inclusion in Greece of 2019en
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SkoumiAlexandraMsc2019.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons