Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23704
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Αγαλιώτης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Μάντζιαρη, Μαρία | el |
dc.date.accessioned | 2020-01-13T08:42:50Z | - |
dc.date.available | 2020-01-13T08:42:50Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23704 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. | el |
dc.description.abstract | Η μετάβαση από την αριθμητική στην άλγεβρα είναι πολλές φορές προβληματική και για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς. Πολλοί μαθητές αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία όταν μαθαίνουν να λύνουν εξισώσεις, αλλά ακόμα περισσότερο όταν πρέπει να λύσουν αλγεβρικά λεκτικά προβλήματα. Η επίλυση προβλήματος είναι ο τομέας των μαθηματικών που δυσκολεύει γενικά τους μαθητές, αλλά περισσότερο τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Τα λεκτικά αλγεβρικά προβλήματα είναι γνωστά ότι δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο και τις δυο κατηγορίες μαθητών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν και να συγκριθούν τα λάθη που κάνουν οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και οι μαθητές χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες κατά την επίλυση προβλημάτων με χρήση εξισώσεων. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 75 μαθητές Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, από τους οποίους οι 37 ήταν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και οι υπόλοιποι 38 ήταν μαθητές τυπικής ανάπτυξης και μέτριας επίδοσης στα μαθηματικά. Τα δεδομένα της έρευνας προέκυψαν από την επίλυση τριών αλγεβρικών προβλημάτων, μια ερώτηση θεωρίας και από τις ατομικές συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν με τους συμμετέχοντες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η επίδοση των τυπικών μαθητών ήταν υψηλότερη από την επίδοση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Ιδιαίτερα, οι τελευταίοι αντιμετώπιζαν τα αλγεβρικά προβλήματα ως αριθμητικά, συνδέοντας λέξεις-κλειδιά με συγκεκριμένες αριθμητικές πράξεις. Αντίθετα, οι τυπικοί μαθητές επέλυαν τα προβλήματα με τη χρήση της άλγεβρας. Τα ευρήματα αυτά έχουν σημαντικές εκπαιδευτικές συνέπειες, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα. | el |
dc.format.extent | 107 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.subject | Τυπικοί μαθητές | el |
dc.subject | Άλγεβρα | el |
dc.subject | Επίλυση προβλημάτων με χρήση εξισώσεων | el |
dc.subject | Εξισώσεις πρώτου βαθμού | el |
dc.title | Διερεύνηση των λαθών μαθητών Γυμνασίου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην επίλυση προβλημάτων με χρήση εξισώσεων | el |
dc.title.alternative | Investigation of errors in algebraic word problem solving by junior high school students with specific learning disabilities | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MantziariMariaMsc2020.pdf | 1.92 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License