Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23699
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαραβάκου, Βασιλικήel
dc.contributor.advisorΜπουτσιούκη, Σοφίαel
dc.contributor.authorΒασιλείου, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2020-01-07T13:35:50Z-
dc.date.available2020-01-07T13:35:50Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23699-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ φροντίδα της υγείας στην εκπαίδευση αποτελεί για τη σύγχρονη εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία μία πρόκληση, καθώς κατά την εφαρμογή της απορρέουν διάφορα ζητήματα, τα οποία ο σχολικός ηγέτης καλείται να αντιμετωπίσει. Το ζητούμενο είναι η προαγωγή τόσο της σωματικής όσο και της ψυχικής υγείας των παιδιών του σχολείου. Η παρούσα εργασία έχει ως βασικό σκοπό να διερευνήσει τις πρακτικές που ακολουθούν οι σχολικοί ηγέτες σε θέματα που σχετίζονται με την φροντίδα της υγείας στην εκπαίδευση και να μελετήσει τις προκλήσεις δεοντολογίας που απορρέουν από τις πρακτικές αυτές για τους ίδιους. Η έρευνα που υλοποιήθηκε βασίστηκε σε τρία ερευνητικά ερωτήματα: α) Ποιες πρακτικές ακολουθούν οι διευθυντές/-τριες προκειμένου να συμβάλλουν στην προαγωγή της υγείας εντός της σχολικής μονάδας; β) Ποιες προκλήσεις δεοντολογίας έχει να αντιμετωπίσει η σύγχρονη εκπαιδευτική ηγεσία κατά την φροντίδα της υγείας στην εκπαίδευση και με ποιους τρόπους τις αντιμετωπίζει; και γ) Ποιο μοντέλο εκπαιδευτικής ηγεσίας είναι πιο αποτελεσματικό σε θέματα προαγωγής και αγωγής της υγείας; Προκειμένου να απαντηθούν τα συγκεκριμένα ερωτήματα, πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις σε δείγμα 13 διευθυντικών στελεχών, που ασκούν τα καθήκοντά τους σε ειδικά και γενικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης. Όσον αφορά τα ευρήματα της έρευνας, επισημαίνεται η έλλειψη της κατάλληλης κατάρτισης των σχολικών ηγετών σε θέματα που αφορούν την υγεία των παιδιών στο χώρο του σχολείου και η ανάγκη επιμόρφωσή τους. Παράλληλα, για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των διαφόρων ζητημάτων υγείας εντός του σχολείου, καθοριστική είναι η ύπαρξη συνεργασίας τόσο μεταξύ των μελών του σχολείου όσο και μεταξύ του σχολείου με τις οικογένειες των παιδιών.el
dc.format.extent190el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΦροντίδα της υγείαςel
dc.subjectΠροαγωγή υγείαςel
dc.subjectΑγωγή υγείαςel
dc.subjectΣωματική υγείαel
dc.subjectΨυχική υγείαel
dc.subjectΠροκλήσεις δεοντολογίαςel
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel
dc.titleΗ φροντίδα της υγείας στην εκπαίδευση : προκλήσεις δεοντολογίας για τη σύγχρονη εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσίαel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VasileiouDimitriosMsc2019.pdf1.98 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons