Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23508
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔαγδιλέλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.authorΜωραΐτη, Χριστίναel
dc.date.accessioned2019-11-27T08:20:12Z-
dc.date.available2019-11-27T08:20:12Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23508-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019el
dc.description.abstractΟι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), καθώς και η Ειδική Εκπαίδευση αποτελούν δυο χώρους όπου παρατηρούνται σημαντικές εξελίξεις αλλά και συνεχιζόμενη ανάπτυξη. Οι ΤΠΕ μπορούν να δημιουργήσουν ένα νέο σκηνικό στο εκπαιδευτικό σύστημα, με πολλές καινοτόμες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Η απλή εκμάθηση της τεχνολογίας αλλάζει στη μάθηση με την τεχνολογία. Οι τελευταίες τρεις δεκαετίες αποτέλεσαν μια τεχνολογική επανάσταση στον ακαδημαϊκό τομέα. Μελέτες απέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τον σημαντικότερο παράγοντα που επηρεάζει τη μάθηση των μαθητών και ως εκ τούτου είναι σημαντική η θέση τους και οι απόψεις τους όσον αφορά στη χρήση των ΤΠΕ κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Η παρούσα ποσοτική έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τη στάση και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν σε ειδικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2018-2019. Στην παρούσα μελέτη συμμετείχαν 111 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, που αποτελεί και το μεθοδολογικό εργαλείο της έρευνας. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και μπορούν να τις εντάξουν στη διδασκαλία τους. Το γεγονός αυτό παράλληλα με την παρακολούθηση συνεδρίων και επιμορφωτικών προγραμμάτων για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία επηρεάζει θετικά τη στάση των εκπαιδευτικών ως προς τη χρήση των ΤΠΕ στην τάξη και ενισχύει τη συχνότητα και τον τρόπο αξιοποίησής τους. Αντίθετα, άλλα χαρακτηριστικά όπως το φύλο, η ειδικότητα και η κατοχή πιστοποίησης στις ΤΠΕ, δεν φαίνεται να αποτελούν σημαντικούς παράγοντες ως προς τη διαμόρφωση στάσεων και αντιλήψεων. Κρίνεται, επομένως σημαντική η διεξαγωγή επιμορφωτικών προγραμμάτων στην ειδική αγωγή που θα παρέχουν γνώσεις και εργαλεία στους εκπαιδευτικούς για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν λογισμικά και τεχνολογίες ανάλογα και με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητώνel
dc.format.extent97el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΤΠΕel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΝέες τεχνολογίεςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.titleΤΠΕ & ειδική αγωγή : απόψεις και στάσεις εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στα ειδικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoraitiChristinaMsc2019.pdf955.65 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons