Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23508
Συγγραφέας: Μωραΐτη, Χριστίνα
Τίτλος: ΤΠΕ & ειδική αγωγή : απόψεις και στάσεις εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στα ειδικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Περίληψη: Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), καθώς και η Ειδική Εκπαίδευση αποτελούν δυο χώρους όπου παρατηρούνται σημαντικές εξελίξεις αλλά και συνεχιζόμενη ανάπτυξη. Οι ΤΠΕ μπορούν να δημιουργήσουν ένα νέο σκηνικό στο εκπαιδευτικό σύστημα, με πολλές καινοτόμες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Η απλή εκμάθηση της τεχνολογίας αλλάζει στη μάθηση με την τεχνολογία. Οι τελευταίες τρεις δεκαετίες αποτέλεσαν μια τεχνολογική επανάσταση στον ακαδημαϊκό τομέα. Μελέτες απέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τον σημαντικότερο παράγοντα που επηρεάζει τη μάθηση των μαθητών και ως εκ τούτου είναι σημαντική η θέση τους και οι απόψεις τους όσον αφορά στη χρήση των ΤΠΕ κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Η παρούσα ποσοτική έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τη στάση και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν σε ειδικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2018-2019. Στην παρούσα μελέτη συμμετείχαν 111 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, που αποτελεί και το μεθοδολογικό εργαλείο της έρευνας. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και μπορούν να τις εντάξουν στη διδασκαλία τους. Το γεγονός αυτό παράλληλα με την παρακολούθηση συνεδρίων και επιμορφωτικών προγραμμάτων για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία επηρεάζει θετικά τη στάση των εκπαιδευτικών ως προς τη χρήση των ΤΠΕ στην τάξη και ενισχύει τη συχνότητα και τον τρόπο αξιοποίησής τους. Αντίθετα, άλλα χαρακτηριστικά όπως το φύλο, η ειδικότητα και η κατοχή πιστοποίησης στις ΤΠΕ, δεν φαίνεται να αποτελούν σημαντικούς παράγοντες ως προς τη διαμόρφωση στάσεων και αντιλήψεων. Κρίνεται, επομένως σημαντική η διεξαγωγή επιμορφωτικών προγραμμάτων στην ειδική αγωγή που θα παρέχουν γνώσεις και εργαλεία στους εκπαιδευτικούς για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν λογισμικά και τεχνολογίες ανάλογα και με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών
Λέξεις Κλειδιά: ΤΠΕ
Ειδική αγωγή
Νέες τεχνολογίες
Εκπαιδευτικοί
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MoraitiChristinaMsc2019.pdf955.65 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons