Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23506
Author: | Παπαστάθης, Θεοφάνης |
Title: | Ηθική ηγεσία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση |
Date Issued: | 2019 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Supervisor: | Βαλκάνος, Ευθύμιος |
Abstract: | Η παρούσα έρευνα εστιάζει στους ανθρώπους που αναλαμβάνουν θέσεις ηγεσίας και διοίκησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι αυτοί που έχουν το χρέος, το καθήκον αλλά και τη δύναμη να λαμβάνουν αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στον ευαίσθητο πυρήνα της εκπαίδευσης, δηλαδή στην εκπόνηση ερευνών και την προαγωγή της γνώσης και της επιστήμης. Το πώς λειτουργούν και πράττουν οι ακαδημαϊκοί ηγέτες στον ιδιόμορφο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί από μόνο του ένα ενδιαφέρον θέμα για μελέτη και διερεύνηση. Στο φαινόμενο της ηθικής ηγεσίας εξετάζεται μέσω της φαινομενολογικής διερεύνησης: α) η περιγραφή της μέχρι τώρα κατάστασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τα προβλήματα που προκύπτουν και β) οι στρατηγικές προτάσεις των ηγετών μέσω των βιωματικών εμπειριών τους. Τέλος, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας και την φαινομενολογική ανάλυση προτείνεται ένα νέο μοντέλο ηθικής ηγεσίας που περιγράφετε από τους εξής θεμελιακούς πυλώνες: αξιοκρατία, συνέπεια, ανάληψη ευθύνης, διαφάνεια, λογοδοσία και δημοκρατία. Abstract: The research focuses on people who are in leadership and administration positions in higher education. It is those who have the debt, the duty and the power to make decisions that concern the sensitive core of education, that is to say, research and the promotion of knowledge and science. How academic leaders work and act in the particular field of higher education is itself an interesting topic for study and research. In the phenomenon of ethical leadership it is examined through phenomenological inquiry: a) the description of the current condition in Higher Education and the problems that arise, and b) the strategic suggestions of leaders through their lived experiences. Finally, based on the results of the research and phenomenological analysis, we propose a new model of ethical leadership that it is outlined by the following pillars: meritocracy, consistency, responsibility, transparency, accountability and democracy. |
Keywords: | Ηθική ηγεσία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Ηθική και δεοντολογία Φαινομενολογία |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019 |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PapastathisTheophanisMsc2019.pdf | 1.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.