Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚίκου, Ευαγγελίαel
dc.contributor.authorΚαρέτσου, Παναγιούλαel
dc.date.accessioned2019-11-06T11:42:30Z-
dc.date.available2019-11-06T11:42:30Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23426-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.el
dc.descriptionΠΤΥ ΜΕΤ/19en
dc.descriptionΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 46-47)el
dc.description.abstractΕίναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι ο Johann Sebastian Bach υπήρξε από τους σημαντικότερους συνθέτες της εποχής Μπαρόκ στην ιστορία της δυτικής μουσικής. Συνέθεσε πλήθος αριστουργηματικών έργων μεταξύ των οποίων βρίσκονται και τα έξι Βραδεμβούργια Κοντσέρτα. Από αυτά το κοντσέρτο Αρ. 5 κατέχει μία ξεχωριστή θέση στην ιστορία του είδους. Από την υπάρχουσα έρευνα προκύπτει ότι η εξέλιξη της μορφολογίας του είδους του κοντσέρτου έχει συνδεθεί με την έννοια του ritornello1. Η παρούσα εργασία έχει στόχο να εξετάσει την χρήση της φόρμας ritornello στα τρία μέρη του έργου. Για την ανάλυση των επιμέρους ενοτήτων του ritornello χρησιμοποιείται η προσέγγιση του Dreyfus, όπως αυτή διατυπώνεται στο βιβλίο του Bach and the Patterns of Invention2. Στο πρώτο κεφάλαιο παρατίθενται ιστορικά στοιχεία για το είδος του κοντσέρτου από τα μέσα του 17ου αιώνα έως την εποχή του Bach και γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση των έξι Βραδεμβούργιων Kοντσέρτων. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται μια ιστορική αναδρομή στη χρήση του όρου ritornello και στα μέρη που αποτελούν την εσωτερική του δομή. Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται αναλυτικά η μορφή των τριών μερών του έργου. Από την έρευνα που εκπονήθηκε προκύπτει ότι το πρώτο μέρος (Allegro) ακολουθεί τη φόρμα ritornello. Το δεύτερο μέρος (Affettuoso) αναπτύσσεται σε μια διμερή μορφή Α-Β με χαρακτηριστικά πολυφωνικής επεξεργασίας. Το τρίτο μέρος (Allegro) είναι γραμμένο σε τριμερή μορφή A-B-A η οποία βασίζεται στην τεχνική της φούγκας. Eν κατακλείδι, παρουσιάζονται ενδιαφέρουσες πληροφορίες για ιδιαίτερα στοιχεία που αναδεικνύονται στο έργο σχετικά με τον τρόπο που ο Bach χειρίζεται τη μουσική γλώσσα της εποχής του, συνδυάζοντας αριστοτεχνικά διαφορετικές μορφές και στυλ.el
dc.format.extent52el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectΚοντσέρτοel
dc.subjectJ.S. Bachen
dc.subjectRitornelloen
dc.titleΗ φόρμα Ritornello στο Βραδεμβούργιο Κοντσέρτο Α.5 του J.S. Bachel
dc.typeBachelor's Degree Paperen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΖέρβας, Αθανάσιοςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΠΕ)el
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KaretsouPanagioulaPe2019.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons