Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23402
Author: | Καϊλάρη, Αναστασία |
Title: | Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους να διαχειρίζονται τη σχολική τάξη : ο ρόλος του χιούμορ και των επικοινωνιακών ικανοτήτων |
Date Issued: | 2019 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή |
Supervisor: | Montgomery, Anthony |
Abstract: | Το απαιτητικό έργο του εκπαιδευτικού επιβάλλει από τον ίδιο να είναι αποτελεσματικός. Η αποτελεσματική διδασκαλία είναι συνιστώσα πολλών παραγόντων. Έτσι, ένας εκπαιδευτικός, εκτός του ότι οφείλει να είναι καταρτισμένος, οργανωτικός και να μεταδίδει με σαφήνεια τη γνώση, οφείλει να συγκεντρώνει και άλλες δεξιότητες, που είναι συνυφασμένες με τη δημιουργία ενός φιλικού και υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης, όπου διασφαλίζεται η ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος. Οι έρευνες έχουν αποδείξει πως δεξιότητες – κλειδιά προς αυτή την κατεύθυνση συνιστούν το χιούμορ και οι επικοινωνιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών. Το χιούμορ του εκπαιδευτικού έχει ευεργετικά αποτελέσματα τόσο στα μαθητικά επιτεύγματα όσο και στην ψυχολογία της τάξης, αφού σ’ αυτό οφείλεται η ανάπτυξη ισχυρών δεσμών μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Οι επικοινωνιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών, από την άλλη, ενθαρρύνουν σχέσεις εμπιστοσύνης και υποστηρικτικότητας με τους μαθητές, συντελώντας έτσι στη μείωση των αντιδράσεων και των απείθαρχων συμπεριφορών από την πλευρά των μαθητών. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση της αντίληψης που έχουν οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους να διαχειρίζονται τη σχολική τάξη και η συσχέτισή της με την αντιληπτή αίσθηση του χιούμορ και τις αντιληπτές επικοινωνιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών. Επίσης, αντικείμενο αποτελεί η επίδραση των δημογραφικών στοιχείων στην αντιληπτή αποτελεσματική διαχείριση της σχολικής τάξης. Συλλέχθηκαν 152 απαντήσεις από εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω ερωτηματολογίου, και τα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας έδειξαν πως τόσο η αντιληπτή αίσθηση του χιούμορ των εκπαιδευτικών όσο και οι αντιληπτές επικοινωνιακές ικανότητες προβλέπουν θετικά την αντιληπτή αποτελεσματική διαχείριση της σχολικής τάξης. Επίσης, εν μέρει επιβεβαιώθηκε πως η αντιληπτή αίσθηση του χιούμορ επηρεάζει την αυτοαποτελεσματικότητα στη διαχείριση της σχολικής τάξης περισσότερο από ό,τι οι επικοινωνιακές ικανότητες. Τέλος, η έρευνα έδειξε πως όσο αυξάνεται η ηλικία των εκπαιδευτικών, τόσο βελτιώνεται η αποτελεσματικότητά τους στη διαχείριση της σχολικής τάξης, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους. |
Keywords: | Εκπαιδευτικοί Διαχείριση της σχολικής τάξης Χιούμορ Επικοινωνιακές ικανότητες |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KailariAnastastasiaMsc2019.pdf | Διπλωματική εργασία | 1.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License