Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23361
Author: Παραλίδου, Ζωή Αναστασία
Title: Αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων των μαθηματικών του δημοτικού ως προς τη λειτουργικότητά τους για τη διδασκαλία της επίλυσης προβλήματος σε μαθητές/-τριες με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Στην παρούσα έρευνα αξιολογήθηκαν τα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών ως προς τη λειτουργικότητά τους για τη διδασκαλία της επίλυσης προβλήματος σε μαθητές/-τριες με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες, μιας και διαπιστώθηκε απουσία σχετικής έρευνας στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, αξιολογήθηκαν τα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών της Γ΄ και της Δ΄ Δημοτικού από 325 εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε μέσω αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού τύπου και η ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν πραγματοποιήθηκε στο στατιστικό πρόγραμμα IBM SPSS. Από την ανάλυση προέκυψε πως στα σχολικά εγχειρίδια ο αριθμός των ασκήσεων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ικανότητας επίλυσης προβλήματος σε μαθητές με Η.Ε.Α. είναι μέτρια επαρκής. Επιπλέον, φάνηκε ότι τα σχολικά εγχειρίδια ανταποκρίνονται μερικώς στα κριτήρια της αποτελεσματικής διδασκαλίας. Τέλος, τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων φάνηκαν να επηρεάζουν κάποιες από τις απόψεις τους, με την ηλικία , το είδος των σπουδών και τα έτη προϋπηρεσίας να ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή. Επομένως, τα ερευνηθέντα σχολικά εγχειρίδια φάνηκαν να παρουσιάζουν ανεπάρκειες και ελλείψεις ως προς τη λειτουργικότητά τους για τη διδασκαλία της επίλυσης προβλήματος σε μαθητές/-τριες με Η.Ε.Α., γεγονός που τονίζει την ανάγκη βελτιώσεων και τροποποιήσεών τους.
Keywords: Αξιολόγηση σχολικών εγχειριδίων
Επίλυση μαθηματικού προβλήματος
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ParalidouZoiAnastasiaMsc2019.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons