Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαβασιλείου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΔεληγκάρη, Ολυμπίαel
dc.date.accessioned2019-10-04T06:49:53Z-
dc.date.available2019-10-04T06:49:53Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23358-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΒασικό σκοπό της παρούσας εμπειρικής ποιοτικής έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση των απόψεων των ατόμων με νοητική αναπηρία (ν.α.) ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (ΥΛΑ), που φοιτούν σε δομή επαγγελματικής κατάρτισης, σχετικά με τις επαγγελματικές τους επιλογές και τη διαδικασία λήψης επαγγελματικών αποφάσεων, καθώς και τις ανάγκες τους για συμβουλευτική υποστήριξη. Η συλλογή του ποιοτικού υλικού συντελέστηκε μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων με 15 καταρτιζόμενα άτομα με ν.α. ή ΥΛΑ. Για την ανάλυση του υλικού αξιοποιήθηκε η προσέγγιση της Εμπειρικά Θεμελιωμένης Θεωρίας (Grounded Theory) σε όλα τα ερευνητικά στάδια. Τα ευρήματα κατέδειξαν ότι σχεδόν στο σύνολό τους οι συμμετέχοντες/ουσες ήταν σε θέση να εντοπίσουν ένα συγκεκριμένο επάγγελμα στο οποίο επιθυμούσαν να απασχοληθούν, καθώς και πιθανά εναλλακτικά επαγγέλματα, θέτοντας ως βασικό κριτήριο τις οικονομικές απολαβές. Επιπροσθέτως, από την ανάλυση προέκυψε ότι, παρά τις όποιες επιρροές που τα άτομα δέχθηκαν από το οικογενειακό ή σχολικό τους περιβάλλον, η τελική απόφαση για τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές τους επιλογές ανήκε στους/στις ίδιους/ες. Τα ευρήματα ανέδειξαν ως βασικά οφέλη της έμμισθης απασχόλησης την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας, την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων και την απόκτηση οικονομικών απολαβών. Τέλος, αναδείχθηκε η σπουδαιότητα της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Συ.Ε.Π.), καθώς και η αξία του ρόλου των εκπαιδευτικών ως συμβούλων και του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού (ΣΕΠ).el
dc.format.extent121el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕπαγγελματικές επιλογέςel
dc.subjectΚατάρτισηel
dc.subjectΑπασχόλησηel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΑυτισμός υψηλής λειτουργικότηταςel
dc.subjectΟικογένειαel
dc.subjectΣυμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμόςel
dc.titleΠαράγοντες που επηρεάζουν τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές των καταρτιζόμενων ατόμων με νοητική αναπηρία ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και οι ανάγκες τους για υπηρεσίες επαγγελματικής συμβουλευτικήςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DeligkariOlympiaMsc2019.pdf2.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons