Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23358
Συγγραφέας: Δεληγκάρη, Ολυμπία
Τίτλος: Παράγοντες που επηρεάζουν τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές των καταρτιζόμενων ατόμων με νοητική αναπηρία ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και οι ανάγκες τους για υπηρεσίες επαγγελματικής συμβουλευτικής
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Παπαβασιλείου, Ιωάννα
Περίληψη: Βασικό σκοπό της παρούσας εμπειρικής ποιοτικής έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση των απόψεων των ατόμων με νοητική αναπηρία (ν.α.) ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (ΥΛΑ), που φοιτούν σε δομή επαγγελματικής κατάρτισης, σχετικά με τις επαγγελματικές τους επιλογές και τη διαδικασία λήψης επαγγελματικών αποφάσεων, καθώς και τις ανάγκες τους για συμβουλευτική υποστήριξη. Η συλλογή του ποιοτικού υλικού συντελέστηκε μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων με 15 καταρτιζόμενα άτομα με ν.α. ή ΥΛΑ. Για την ανάλυση του υλικού αξιοποιήθηκε η προσέγγιση της Εμπειρικά Θεμελιωμένης Θεωρίας (Grounded Theory) σε όλα τα ερευνητικά στάδια. Τα ευρήματα κατέδειξαν ότι σχεδόν στο σύνολό τους οι συμμετέχοντες/ουσες ήταν σε θέση να εντοπίσουν ένα συγκεκριμένο επάγγελμα στο οποίο επιθυμούσαν να απασχοληθούν, καθώς και πιθανά εναλλακτικά επαγγέλματα, θέτοντας ως βασικό κριτήριο τις οικονομικές απολαβές. Επιπροσθέτως, από την ανάλυση προέκυψε ότι, παρά τις όποιες επιρροές που τα άτομα δέχθηκαν από το οικογενειακό ή σχολικό τους περιβάλλον, η τελική απόφαση για τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές τους επιλογές ανήκε στους/στις ίδιους/ες. Τα ευρήματα ανέδειξαν ως βασικά οφέλη της έμμισθης απασχόλησης την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας, την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων και την απόκτηση οικονομικών απολαβών. Τέλος, αναδείχθηκε η σπουδαιότητα της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Συ.Ε.Π.), καθώς και η αξία του ρόλου των εκπαιδευτικών ως συμβούλων και του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού (ΣΕΠ).
Λέξεις Κλειδιά: Επαγγελματικές επιλογές
Κατάρτιση
Απασχόληση
Νοητική αναπηρία
Αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας
Οικογένεια
Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DeligkariOlympiaMsc2019.pdf2.15 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons