Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23320
Author: Πέσιου, Ευαγγελία
Title: Πώς αξιολογούν οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης τους μαθητές τους και πώς λαμβάνουν αποφάσεις για τη δόμηση της διδασκαλίας;
Alternative Titles: How special education teachers assess the needs of their students and make decisions for instructional planning in resource rooms?
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα έρευνα διενεργήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Σκοπός της ήταν να διερευνηθούν οι τρόποι με τους οποίους αξιολογούν οι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων Ένταξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τους μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και πως λαμβάνουν αποφάσεις για τη δόμηση της διδασκαλίας τους ανάλογα με τα δεδομένα που συλλέγουν κατά την αξιολόγηση. Στην έρευνα συμμετείχαν 30 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων. Αξιοσημείωτα ήταν τα αποτελέσματα αναφορικά με την αξιολόγηση, καθώς διαπιστώθηκε πως οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν αποκοπεί πλήρως από τα παραδοσιακά μοντέλα αξιολόγησης παρόλο που γίνονται σημαντικά βήματα. Επίσης, στην έρευνα αποτυπώθηκαν οι ελλείψεις των γνώσεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με την θεωρία των πολλαπλών νοημοσυνών, του μαθησιακού ύφους και των γνωστικών λειτουργιών και της σημασίας τους στην σκιαγράφηση των προφίλ των μαθητών. Τέλος, αποτυπώθηκε η δυσκολία διατύπωσης λειτουργικών στόχων κατά την σύνταξη των Εξατομικευμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, καθώς και η απουσία διαμορφωτικής αξιολόγησης κατά την διάρκεια της διδασκαλίας.
Purpose of this survey was to investigate the ways in which Primary Special Education Teachers assess Students with Special Educational Needs and how they make decisions regarding the structure of their teaching according to the data they collect during the assessment in Resource Rooms. The survey involved 30 special education teachers and data was collected through semi-structured interviews. The assessment results were remarkable, as it was found that teachers have not been completely cut off from traditional evaluation models, although important steps are being taken. In addition, the survey highlighted the deficiencies of teacher knowledge regarding the theory of multiple intelligences, learning style and cognitive functions and their importance in outlining student profiles. Finally, the difficulty of formulating operational objectives during the preparation of Individuated Educational Programs, as well as the lack of formative assessment during the teaching was impressed.
Keywords: Αξιολόγηση
Διδασκαλία
Τμήματα ένταξης
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Οικοσυστημικό μοντέλο
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PesiouEuangeliaMsc2019.pdf855.8 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons