Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23309
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΖαφειρίου, Αλέξιοςel
dc.date.accessioned2019-09-05T07:12:01Z-
dc.date.available2019-09-05T07:12:01Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23309-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ μελέτη της έννοιας της Ποιότητας Ζωής ιδιαίτερα τις τελευταίες δεκαετίες έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα, πιο συγκεκριμένα όμως, στο πεδίο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Π.Ζ είναι μια πολυδιάστατη έννοια η οποία περιλαμβάνει πολλαπλές πτυχές της ζωής ενός ατόμου. Γενικά, η Ποιότητα Ζωής καταγράφει τις βασικές διαστάσεις της ζωής ενός ατόμου. Η σύγχρονη έρευνα προσεγγίζει την Π.Ζ μέσα από τέσσερις διαστάσεις : τη θεμελιώδη ευημερία, την ψυχοκοινωνική ευεξία, το κοινωνικό γίγνεσθαι και την αυτονομία. Κάθε διάσταση -αποτελείται από δυο οπτικές, την «ατομική», η οποία περιγράφει τις προσωπικές ανάγκες του ατόμου και το «κοινωνικό πλαίσιο», όπου περιλαμβάνονται απαραίτητοι πόροι εκπλήρωσης των ατομικών αναγκών. Στη συγκεκριμένη εργασία μελετήθηκαν οι διαστάσεις Ικανοποίηση, Ευημερία, Κοινωνική Ένταξη, Ενδυνάμωση/Έλεγχος.Στην παρούσα εργασία διερευνάται το επίπεδο της Π.Ζ των μαθητών με Νοητική Αναπηρία σε δομές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Το ηλικιακό εύρος των μαθητών είναι 13-18 έτη. Για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο για την ποιότητα ζωής μαθητών με νοητική αναπηρία των Shalock & Keith, το οποίο και μοιράστηκε σε 30 μαθητές. Τα αποτελέσματα υπέδειξαν συσχετίσεις της Ποιότητας Ζωής με τις 4 διαστάσεις που την απαρτίζουν, ενώ το επίπεδο της νοητικής αναπηρίας δεν δείχνει να επηρεάζει τη Ποιότητα Ζωής. Ο περιορισμένος αριθμός των μαθητών, δεν μπορεί να οδηγήσει σε γενικεύσεις του πληθυσμού των μαθητών που φοιτούν σε σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ωστόσο, η εργασία αυτή, αποσκοπεί στη συνέχιση της συνολικής ερευνητικής προσπάθειας με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectΠοιότητα ζωήςel
dc.subjectΔευτεροβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.subjectΙκανοποίησηel
dc.subjectΕυημερίαel
dc.subjectΚοινωνική ένταξηel
dc.subjectΕνδυνάμωσηel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.titleΠοιότητα ζωής μαθητών με νοητική αναπηρία στη Β’θμια Εκπαίδευση : μια πιλοτική έρευναel
dc.title.alternativeQuality of life of students with intellectual disability in Secondary Education : a pilot studyen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZafeiriouAlexiosMsc2019.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons