Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23309
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Καρτασίδου, Λευκοθέα | el |
dc.contributor.author | Ζαφειρίου, Αλέξιος | el |
dc.date.accessioned | 2019-09-05T07:12:01Z | - |
dc.date.available | 2019-09-05T07:12:01Z | - |
dc.date.issued | 2019 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23309 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. | el |
dc.description.abstract | Η μελέτη της έννοιας της Ποιότητας Ζωής ιδιαίτερα τις τελευταίες δεκαετίες έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα, πιο συγκεκριμένα όμως, στο πεδίο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Π.Ζ είναι μια πολυδιάστατη έννοια η οποία περιλαμβάνει πολλαπλές πτυχές της ζωής ενός ατόμου. Γενικά, η Ποιότητα Ζωής καταγράφει τις βασικές διαστάσεις της ζωής ενός ατόμου. Η σύγχρονη έρευνα προσεγγίζει την Π.Ζ μέσα από τέσσερις διαστάσεις : τη θεμελιώδη ευημερία, την ψυχοκοινωνική ευεξία, το κοινωνικό γίγνεσθαι και την αυτονομία. Κάθε διάσταση -αποτελείται από δυο οπτικές, την «ατομική», η οποία περιγράφει τις προσωπικές ανάγκες του ατόμου και το «κοινωνικό πλαίσιο», όπου περιλαμβάνονται απαραίτητοι πόροι εκπλήρωσης των ατομικών αναγκών. Στη συγκεκριμένη εργασία μελετήθηκαν οι διαστάσεις Ικανοποίηση, Ευημερία, Κοινωνική Ένταξη, Ενδυνάμωση/Έλεγχος.Στην παρούσα εργασία διερευνάται το επίπεδο της Π.Ζ των μαθητών με Νοητική Αναπηρία σε δομές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Το ηλικιακό εύρος των μαθητών είναι 13-18 έτη. Για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο για την ποιότητα ζωής μαθητών με νοητική αναπηρία των Shalock & Keith, το οποίο και μοιράστηκε σε 30 μαθητές. Τα αποτελέσματα υπέδειξαν συσχετίσεις της Ποιότητας Ζωής με τις 4 διαστάσεις που την απαρτίζουν, ενώ το επίπεδο της νοητικής αναπηρίας δεν δείχνει να επηρεάζει τη Ποιότητα Ζωής. Ο περιορισμένος αριθμός των μαθητών, δεν μπορεί να οδηγήσει σε γενικεύσεις του πληθυσμού των μαθητών που φοιτούν σε σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ωστόσο, η εργασία αυτή, αποσκοπεί στη συνέχιση της συνολικής ερευνητικής προσπάθειας με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των. | el |
dc.format.extent | 101 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Ποιότητα ζωής | el |
dc.subject | Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση | el |
dc.subject | Ικανοποίηση | el |
dc.subject | Ευημερία | el |
dc.subject | Κοινωνική ένταξη | el |
dc.subject | Ενδυνάμωση | el |
dc.subject | Νοητική αναπηρία | el |
dc.title | Ποιότητα ζωής μαθητών με νοητική αναπηρία στη Β’θμια Εκπαίδευση : μια πιλοτική έρευνα | el |
dc.title.alternative | Quality of life of students with intellectual disability in Secondary Education : a pilot study | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ZafeiriouAlexiosMsc2019.pdf | 1.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License