Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23299
Συγγραφέας: | Μωυσιάδου, Σοφία |
Τίτλος: | Κριτική προσέγγιση της θεωρίας του χάους στη σταδιοδρομία: μια εκπαιδευτική παρέμβαση συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού σε κοινωνικά αποκλεισμένους/-ες έφηβους/-ες |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 2019 |
Τμήμα: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή |
Επόπτης Καθηγητής: | Παπαβασιλείου, Ιωάννα |
Περίληψη: | Η διπλωματική αυτή εργασία σχετίζεται με τον τομέα της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού (εφεξής Συ.Ε.Π.) και παρουσιάζει μια ποιοτική εμπειρική έρευνα με κοινωνικά αποκλεισμένους/-ες έφηβους και έφηβες. Σκοπός της εργασίας είναι η εφαρμογή μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης Συ.Ε.Π. μέσω της αξιοποίησης της θεωρίας του Χάους στη Σταδιοδρομία (Chaos Theory of Careers, εφεξής CTC) συνδυαστικά με την Κριτική Εκπαίδευση. Ο σκοπός αυτός, τίθεται στη βάση της κοινωνικο-πολιτικής ενδυνάμωσης των κοινωνικά αποκλεισμένων εφήβων που προσεγγίζεται μέσα από τη διερεύνηση των στάσεών τους για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία πριν και μετά την παρέμβαση. Η παρέμβαση αυτή ακολουθεί τον συνδυασμό των αρχών των δύο παραπάνω θεωριών, ώστε να διαφανεί με ποιον τρόπο ο συνδυασμός αυτός δύναται να ενδυναμώσει τη συγκεκριμένη ομάδα εφήβων. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η εστιασμένη συνέντευξη κατά την πρώτη ομαδική συνάντηση των εφήβων, η συλλογή δεδομένων κατά τη διάρκεια της παρέμβασης μέσω βιντεοσκοπήσεων, ηχογραφήσεων, χειροτεχνιών και κειμένων τους και, τέλος, οι ατομικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις. Για την επεξεργασία του υλικού της εκπαιδευτικής παρέμβασης και των συνεντεύξεων πραγματοποιήθηκε θεματική ανάλυση. Αναφορικά με τα ευρήματα, προέκυψαν τρία κύρια θέματα που είναι: «Σταδιοδρομία», «Ένα χάος η ζωή μας, μα προλαβαίνουμε» και «Κοινωνικο- πολιτική ενδυνάμωση». |
Λέξεις Κλειδιά: | Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός Θεωρία του χάους στη σταδιοδρομία Κριτική εκπαίδευση Κοινωνικο-πολιτική ενδυνάμωση Κριτική θεωρία του χάους στη σταδιοδρομία |
Πληροφορίες: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. |
Δικαιώματα: | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ) |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
MoysiadouSofiaMsc2019.pdf | 2.67 MB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons