Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23295
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΚατσάνου, Ανδριάναel
dc.date.accessioned2019-08-05T06:12:44Z-
dc.date.available2019-08-05T06:12:44Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23295-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτέλεσε η διερεύνηση των απόψεων ως προς την υποστήριξη μαθητών με νοητική αναπηρία με/ή χωρίς ψυχικές διαταραχές, τόσο εκπαιδευτικών (γενικής και ειδικής αγωγής) πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και επαγγελματιών που υποστηρίζουν αυτούς τους μαθητές και ειδικότερα ψυχολόγων και ψυχιάτρων. Η ανάδειξη του παραπάνω θέματος κρίθηκε ως ιδιαίτερα σημαντική, δεδομένου του ότι η παλαιότερη αλλά και η σύγχρονη βιβλιογραφία επισημαίνουν την ύπαρξη αυξημένων πιθανοτήτων συνύπαρξης της νοητικής αναπηρίας με ψυχικές διαταραχές. Τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι ψυχολόγοι και ψυχίατροι καλούνται να υποστηρίζουν με κατάλληλο τρόπο τους μαθητές αυτούς. Για να εξεταστεί λοιπόν αυτό δημιουργήθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο, έτσι ώστε να δοθούν απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία διαμορφώθηκαν από την ερευνήτρια. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι όλοι οι επαγγελματίες επισημαίνουν την ανάγκη επιμόρφωσής τους και στον τομέα της νοητικής αναπηρίας και σ’ αυτόν των ψυχικών διαταραχών, καθώς και σ’ αυτόν της διπλής διάγνωσης. Οι ψυχίατροι και οι ψυχολόγοι από την πλευρά τους τονίζουν την ανάγκη βελτίωσης του γνωστικού τους επιπέδου στον τομέα της νοητικής αναπηρίας, ενώ οι εκπαιδευτικοί από την άλλη πλευρά δυσκολεύονται στην διάκριση των ψυχικών διαταραχών, ενώ αγνοούν εντελώς τον όρο διπλή διάγνωση.el
dc.format.extent91el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΨυχικές διαταραχέςel
dc.subjectΔιπλή διάγνωσηel
dc.titleΝοητική αναπηρία και συννοσηρότητα με ψυχικές διαταραχές. Απόψεις εκπαιδευτικών και επαγγελματιών ειδικής αγωγής ως προς την υποστήριξη μαθητών με νοητική αναπηρία ή/ και ψυχικές διαταραχές (διπλή διάγνωση).el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KatsanouAndriana Msc2019.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons