Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23295
Author: Κατσάνου, Ανδριάνα
Title: Νοητική αναπηρία και συννοσηρότητα με ψυχικές διαταραχές. Απόψεις εκπαιδευτικών και επαγγελματιών ειδικής αγωγής ως προς την υποστήριξη μαθητών με νοητική αναπηρία ή/ και ψυχικές διαταραχές (διπλή διάγνωση).
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτέλεσε η διερεύνηση των απόψεων ως προς την υποστήριξη μαθητών με νοητική αναπηρία με/ή χωρίς ψυχικές διαταραχές, τόσο εκπαιδευτικών (γενικής και ειδικής αγωγής) πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και επαγγελματιών που υποστηρίζουν αυτούς τους μαθητές και ειδικότερα ψυχολόγων και ψυχιάτρων. Η ανάδειξη του παραπάνω θέματος κρίθηκε ως ιδιαίτερα σημαντική, δεδομένου του ότι η παλαιότερη αλλά και η σύγχρονη βιβλιογραφία επισημαίνουν την ύπαρξη αυξημένων πιθανοτήτων συνύπαρξης της νοητικής αναπηρίας με ψυχικές διαταραχές. Τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι ψυχολόγοι και ψυχίατροι καλούνται να υποστηρίζουν με κατάλληλο τρόπο τους μαθητές αυτούς. Για να εξεταστεί λοιπόν αυτό δημιουργήθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο, έτσι ώστε να δοθούν απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία διαμορφώθηκαν από την ερευνήτρια. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι όλοι οι επαγγελματίες επισημαίνουν την ανάγκη επιμόρφωσής τους και στον τομέα της νοητικής αναπηρίας και σ’ αυτόν των ψυχικών διαταραχών, καθώς και σ’ αυτόν της διπλής διάγνωσης. Οι ψυχίατροι και οι ψυχολόγοι από την πλευρά τους τονίζουν την ανάγκη βελτίωσης του γνωστικού τους επιπέδου στον τομέα της νοητικής αναπηρίας, ενώ οι εκπαιδευτικοί από την άλλη πλευρά δυσκολεύονται στην διάκριση των ψυχικών διαταραχών, ενώ αγνοούν εντελώς τον όρο διπλή διάγνωση.
Keywords: Νοητική αναπηρία
Ψυχικές διαταραχές
Διπλή διάγνωση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KatsanouAndriana Msc2019.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons