Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23289
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorMuswamba-Nday, Christianeen
dc.date.accessioned2019-08-05T05:57:04Z-
dc.date.available2019-08-05T05:57:04Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23289-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διερευνητικής μελέτης, είναι να εξετάσει τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη αυτοπροσδιορισμού των μαθητών και μαθητριών με εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία και τι επηρεάζει αυτήν την ανάπτυξη, σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ως έννοια, ο αυτοπροσδιορισμός, τα τελευταία χρόνια, έχει αποτελέσει κομμάτι της ειδικής αγωγής, ενώ ολοένα και περισσότερο αναγνωρίζεται η αξία του και για άλλες δεξιότητες που συνδέονται με την ενήλικη ζωή όπως η μετάβαση. Ουσιαστικά, αναφέρεται στην ικανότητα του ατόμου να αποκτά χαρακτηριστικά και στοιχεία μιας αυτοπροσδιοριζόμενης συμπεριφοράς (π.χ. Επίλυση προβλημάτων, στοχοθεσία και επίτευξη των στόχων, θετικές πεποιθήσεις, κτλ.). Σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για την ανάπτυξη του αυτοπροσδιορισμού, προϋπόθεση είναι οι γνώσεις του αυτοπροσδιορισμού και των δεξιοτήτών του, της συμβολής του και σε άλλες δεξιότητες και της εκπαίδευσης του αυτοπροσδιορισμού, με βάση το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, από τον εκπαιδευτικό. Παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν αυτήν την ανάπτυξη μπορεί να είναι η επάρκεια του εκπαιδευτικού σε θέματα αυτοπροσδιορισμού, η προσωπικότητα και τον ρόλο του εκπαιδευτικού, κτλ. Όταν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις ανάπτυξης αυτοπροσδιορισμού και ξεπερνιούνται οι παράγοντες που επηρεάζουν αυτήν την ανάπτυξη, οι μαθητές και μαθήτριες με εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αποκτούν όχι μόνο τις δεξιότητες αυτοπροσδιορισμού αλλά και άλλες δεξιότητες όπως τη μετάβαση στην ενήλικη ζωή.el
dc.format.extent86el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΑυτοπροσδιορισμόςel
dc.subjectΠροϋποθέσεις και παράγοντες ανάπτυξης αυτοπροσδιορισμούel
dc.subjectΔεξιότητεςel
dc.subjectΜαθητές και μαθήτριες με εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίαel
dc.titleΑπόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον αυτοπροσδιορισμό των μαθητών και μαθητριών με εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία: μια διερευνητική μελέτηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChristianeNdayMsc2019.pdfΔιπλωματική Εργασία681.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.