Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23283
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Αγαλιώτης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Νερουλίδου, Ελισάβετ | el |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T10:43:57Z | - |
dc.date.available | 2019-07-23T10:43:57Z | - |
dc.date.issued | 2019 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23283 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. | el |
dc.description.abstract | Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως θέμα την εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητή με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας και προβλήματα οπτικοκινητικού συντονισμού και την εφαρμογή διδακτικού προγράμματος παρέμβασης με στόχο την ενίσχυση του γνωστικού σχήματος των πράξεων της πρόσθεσης και της αφαίρεσης στο πλαίσιο επίλυσης αριθμητικών προβλημάτων. Κρίθηκε ενδιαφέρουσα η μελέτη του συγκεκριμένου θέματος καθώς δεν εντοπίστηκε κάποια έρευνα με δείγμα μαθητών με αυτά τα δύο χαρακτηριστικά. Κατά την αξιολόγηση του μαθητή εξετάστηκαν οι ικανότητες του στην επίλυση προβλημάτων, στην εκτέλεση πράξεων και στις βασικές μαθηματικές γνώσεις και δεξιότητες. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε στο πρόγραμμα παρέμβασης ήταν η συνειδητή διδασκαλία. Στο πλαίσιο αυτής της μεθόδου τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, ως μέσο παρουσίασης νέων γνώσεων και πληροφοριών, η τεχνική των γραφικών οργανωτών για την ανάπτυξη της αναγνωστικής κατανόησης αριθμητικών προβλημάτων και η προσέγγιση των πολλαπλών τρόπων αναπαράστασης της γνώσης για την ενίσχυση του γνωστικού σχήματος των πράξεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως ο μαθητής κατέκτησε κάποιες βασικές δεξιότητες επίλυσης αριθμητικών προβλημάτων στις οποίες είχε ελλείμματα. Αναδείχθηκε, ακόμη, πως υπάρχουν κάποιες πρωταρχικές μαθηματικές γνώσεις τις οποίες δεν έχει κατανοήσει πλήρως, η κατάκτηση των οποίων μπορεί να αποτελέσει στόχο μελλοντικού διδακτικού προγράμματος για τον συγκεκριμένο μαθητή. Η αξία της παρούσας μελέτης κρίνεται σημαντική διότι εκπαιδευτικοί που θα τη μελετήσουν, ενδέχεται να αναγνωρίσουν κοινά χαρακτηριστικά του μαθητή της έρευνας με κάποιο δικό τους μαθητή και να αξιοποιήσουν τις τεχνικές και τις διαδικασίες που περιγράφονται. | el |
dc.format.extent | 104 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Μαθηματικά | el |
dc.subject | Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής / υπερκινητικότητας | el |
dc.subject | Οπτικοκινητικός συντονισμός | el |
dc.subject | Γνωστικό σχήμα των πράξεων | el |
dc.subject | Διδακτικό πρόγραμμα | el |
dc.title | Κατάρτιση και εφαρμογή εξατομικευμένου προγράμματος διδασκαλίας για την ενίσχυση του γνωστικού σχήματος πρόσθεσης και αφαίρεσης σε μαθητή με έντονη διάσπαση προσοχής/υπερκινητικότητα και προβλήματα οπτικοκινητικού συντονισμού | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
NeroulidouElisavetMsc2019.pdf | 2 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License