Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23279
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΣεΐσογλου, Ιφιγένειαel
dc.date.accessioned2019-07-22T09:37:33Z-
dc.date.available2019-07-22T09:37:33Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23279-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019el
dc.description.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Η συγκέντρωση μεγάλου αριθμού μαθητών με διαφορετική πολιτισμική, γλωσσική, φυλετική προέλευση στο ελληνικό σχολείο αποτελεί γεγονός αδιαμφισβήτητο. Η έ-νταξη των μαθητών αυτών αποτελεί μεγάλη πρόκληση για το εκπαιδευτικό σύστημα και την κοινωνία. Ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίας καθίσταται πιο καίριος από ποτέ. Ο διευθυ-ντής της σχολικής μονάδας καλείται να μετασχηματίσει το σχολικό περιβάλλον σε ένα περιβάλλον φιλικό και οικείο για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ώστε όλοι να συμβιώνουν αρμονικά. Η παρούσα εργασία επιχείρησε να αναδείξει το ρόλο του διευθυντή στη διαμόρ-φωση των σχέσεων με όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από το πρίσμα των επικοινωνιακών δεξιοτήτων του καθώς και των πρακτικών και στρατηγικών που οφείλει να εφαρμόσει με σκοπό τη βελτίωση της επικοινωνίας εντός και εκτός της σχολικής μονάδας και την ομαλότερη ένταξη και αρμονική συνύπαρξη όλων των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον και την κοινωνία. Ακολούθησε ποσοτική έρευνα με τη διανομή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε δείγμα 59 διευθυντών και διευθυντριών των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Α-νατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν την επικοινωνιακή ικανότητα ως ένα από τα βασικότερα προσόντα του διευθυντή του πολυπολιτισμικού σχολείου. Επιπλέον αναδείχθηκε ότι η συμμετοχή των γονέων, η χρήση της μητρικής γλώσ-σας των αλλόγλωσσων μαθητών, ο σεβασμός στις θρησκείες και στον πολιτισμό τους, μέσα από διάφορες πρακτικές και στρατηγικές που εφαρμόζονται στο σχολικό περι-βάλλον αποτελούν κυρίαρχους παράγοντες που ευνοούν την ομαλότερη ένταξη των μαθητών αυτών και την αρμονική συμβίωση όλων. Αναγκαία προϋπόθεση για την πραγματοποίηση όλων των προαναφερθέντων η συστηματική και διαρκής επιμόρφωση όλων των στελεχών της εκπαίδευσης. Λέξεις κλειδιά: πολιτισμική ετερότητα, επικοινωνία, πολυγλωσσία, ένταξη, η-γεσίαel
dc.format.extent116el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΠολιτισμική ετερότηταel
dc.subjectΕπικοινωνίαel
dc.subjectΠολυγλωσσίαel
dc.subjectΈνταξηel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.titleΟ ρόλος του σύγχρονου διευθυντή στο πολυπολιτισμικό σχολείο : μια εμπειρική μελέτη σε διευθυντές/διευθύντριες σχολείων πρωτοβάθμιας εκ-παίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SeisoglouIfigeneiaMsc2019.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons