Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23279
Συγγραφέας: Σεΐσογλου, Ιφιγένεια
Τίτλος: Ο ρόλος του σύγχρονου διευθυντή στο πολυπολιτισμικό σχολείο : μια εμπειρική μελέτη σε διευθυντές/διευθύντριες σχολείων πρωτοβάθμιας εκ-παίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Περίληψη: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η συγκέντρωση μεγάλου αριθμού μαθητών με διαφορετική πολιτισμική, γλωσσική, φυλετική προέλευση στο ελληνικό σχολείο αποτελεί γεγονός αδιαμφισβήτητο. Η έ-νταξη των μαθητών αυτών αποτελεί μεγάλη πρόκληση για το εκπαιδευτικό σύστημα και την κοινωνία. Ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίας καθίσταται πιο καίριος από ποτέ. Ο διευθυ-ντής της σχολικής μονάδας καλείται να μετασχηματίσει το σχολικό περιβάλλον σε ένα περιβάλλον φιλικό και οικείο για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ώστε όλοι να συμβιώνουν αρμονικά. Η παρούσα εργασία επιχείρησε να αναδείξει το ρόλο του διευθυντή στη διαμόρ-φωση των σχέσεων με όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από το πρίσμα των επικοινωνιακών δεξιοτήτων του καθώς και των πρακτικών και στρατηγικών που οφείλει να εφαρμόσει με σκοπό τη βελτίωση της επικοινωνίας εντός και εκτός της σχολικής μονάδας και την ομαλότερη ένταξη και αρμονική συνύπαρξη όλων των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον και την κοινωνία. Ακολούθησε ποσοτική έρευνα με τη διανομή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε δείγμα 59 διευθυντών και διευθυντριών των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Α-νατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν την επικοινωνιακή ικανότητα ως ένα από τα βασικότερα προσόντα του διευθυντή του πολυπολιτισμικού σχολείου. Επιπλέον αναδείχθηκε ότι η συμμετοχή των γονέων, η χρήση της μητρικής γλώσ-σας των αλλόγλωσσων μαθητών, ο σεβασμός στις θρησκείες και στον πολιτισμό τους, μέσα από διάφορες πρακτικές και στρατηγικές που εφαρμόζονται στο σχολικό περι-βάλλον αποτελούν κυρίαρχους παράγοντες που ευνοούν την ομαλότερη ένταξη των μαθητών αυτών και την αρμονική συμβίωση όλων. Αναγκαία προϋπόθεση για την πραγματοποίηση όλων των προαναφερθέντων η συστηματική και διαρκής επιμόρφωση όλων των στελεχών της εκπαίδευσης. Λέξεις κλειδιά: πολιτισμική ετερότητα, επικοινωνία, πολυγλωσσία, ένταξη, η-γεσία
Λέξεις Κλειδιά: Πολιτισμική ετερότητα
Επικοινωνία
Πολυγλωσσία
Ένταξη
Ηγεσία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SeisoglouIfigeneiaMsc2019.pdf1.31 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons