Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23267
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαβασιλείου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΑσλάνογλου, Περσεφόνη - Αναστασίαel
dc.date.accessioned2019-07-16T09:48:32Z-
dc.date.available2019-07-16T09:48:32Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23267-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019el
dc.description.abstractΈρευνες έχουν αποδείξει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο διευθυντής στον μετασχηματισμό των σχολείων σε οργανισμό μάθησης, όπου όλα τα μέλη τους – από τους μαθητές μέχρι τους δασκάλους και τον διευθυντή – είναι δεσμευμένα στη μάθηση. Παράλληλα, έχει αποδειχθεί ερευνητικά πως ο διευθυντής επιδρά μέσα από συγκεκριμένες πρακτικές στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Η παρούσα έρευνα μελετά αν τα σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Θεσσαλονίκης λειτουργούν, σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, ως οργανισμοί μάθησης κι αν σχετίζονται με το επίπεδο συμμετοχής των εκπαιδευτικών τους σε δράσεις επαγγελματικής μάθησης. Παράλληλα, ερευνάται ποιες πρακτικές του διευθυντή, σύμφωνα και πάλι με την άποψη των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, επηρεάζουν την επαγγελματική μάθηση κι αν έχουν επίδραση ταυτόχρονα και στον οργανισμό μάθησης. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με 142 συμμετέχοντες κατά την χρονική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου του 2018. Για την διερεύνηση της επαγγελματικής ανάπτυξης χρησιμοποιήθηκε μέρος του ερωτηματολογίου TALIS που αφορά στην επαγγελματική μάθηση, για την μέτρηση του οργανισμού μάθησης χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο DLOQ και για την μέτρηση της ηγεσίας μέρη των ερωτηματολογίων Teacher Survey, PIMRS και England’s National Literacy & Numeracy Practices. Η έρευνα έδειξε ότι, σύμφωνα με τις γνώμες των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν, ότι ο διευθυντής μπορεί να επηρεάσει τον μετασχηματισμό της σχολικής μονάδας σε οργανισμό μάθησης, όταν ενισχύει τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε άτυπες δράσεις μάθησης. Παράλληλα, σύμφωνα με τη γνώμη των συμμετεχόντων, όταν οι εκπαιδευτικοί εργάζονται σε έναν οργανισμό μάθησης συμμετέχουν περισσότερο σε δράσεις επαγγελματικής μάθησης, που συντελούν στην επαγγελματική τους ανάπτυξη. Συνεπώς, πρόκειται για ένα τριγωνικό μοντέλο γραμμικής συσχέτισης της επαγγελματικής μάθησης, του οργανισμού μάθησης και της ηγεσίας, που επιδρά στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Περαιτέρω έρευνα θα μπορούσε να επιβεβαιώσει το μοντέλο στο οποίο κατέληξε η παρούσα έρευνα.el
dc.format.extent119el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectΕπαγγελματική μάθησηel
dc.subjectΟργανισμός μάθησηςel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΕπαγγελματική ανάπτυξηel
dc.titleΟ ρόλος της επαγγελματικής μάθησης, του οργανισμού μάθησης και του εκπαιδευτικού ηγέτη στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AslanoglouPersefoniAnastasiaMsc2019.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons