Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23267
Συγγραφέας: Ασλάνογλου, Περσεφόνη - Αναστασία
Τίτλος: Ο ρόλος της επαγγελματικής μάθησης, του οργανισμού μάθησης και του εκπαιδευτικού ηγέτη στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Παπαβασιλείου, Ιωάννα
Περίληψη: Έρευνες έχουν αποδείξει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο διευθυντής στον μετασχηματισμό των σχολείων σε οργανισμό μάθησης, όπου όλα τα μέλη τους – από τους μαθητές μέχρι τους δασκάλους και τον διευθυντή – είναι δεσμευμένα στη μάθηση. Παράλληλα, έχει αποδειχθεί ερευνητικά πως ο διευθυντής επιδρά μέσα από συγκεκριμένες πρακτικές στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Η παρούσα έρευνα μελετά αν τα σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Θεσσαλονίκης λειτουργούν, σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, ως οργανισμοί μάθησης κι αν σχετίζονται με το επίπεδο συμμετοχής των εκπαιδευτικών τους σε δράσεις επαγγελματικής μάθησης. Παράλληλα, ερευνάται ποιες πρακτικές του διευθυντή, σύμφωνα και πάλι με την άποψη των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, επηρεάζουν την επαγγελματική μάθηση κι αν έχουν επίδραση ταυτόχρονα και στον οργανισμό μάθησης. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με 142 συμμετέχοντες κατά την χρονική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου του 2018. Για την διερεύνηση της επαγγελματικής ανάπτυξης χρησιμοποιήθηκε μέρος του ερωτηματολογίου TALIS που αφορά στην επαγγελματική μάθηση, για την μέτρηση του οργανισμού μάθησης χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο DLOQ και για την μέτρηση της ηγεσίας μέρη των ερωτηματολογίων Teacher Survey, PIMRS και England’s National Literacy & Numeracy Practices. Η έρευνα έδειξε ότι, σύμφωνα με τις γνώμες των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν, ότι ο διευθυντής μπορεί να επηρεάσει τον μετασχηματισμό της σχολικής μονάδας σε οργανισμό μάθησης, όταν ενισχύει τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε άτυπες δράσεις μάθησης. Παράλληλα, σύμφωνα με τη γνώμη των συμμετεχόντων, όταν οι εκπαιδευτικοί εργάζονται σε έναν οργανισμό μάθησης συμμετέχουν περισσότερο σε δράσεις επαγγελματικής μάθησης, που συντελούν στην επαγγελματική τους ανάπτυξη. Συνεπώς, πρόκειται για ένα τριγωνικό μοντέλο γραμμικής συσχέτισης της επαγγελματικής μάθησης, του οργανισμού μάθησης και της ηγεσίας, που επιδρά στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Περαιτέρω έρευνα θα μπορούσε να επιβεβαιώσει το μοντέλο στο οποίο κατέληξε η παρούσα έρευνα.
Λέξεις Κλειδιά: Επαγγελματική μάθηση
Οργανισμός μάθησης
Ηγεσία
Επαγγελματική ανάπτυξη
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AslanoglouPersefoniAnastasiaMsc2019.pdf2.41 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons