Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23265
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΧαντόλιας, Κωνσταντίνοςel
dc.date.accessioned2019-07-16T06:08:49Z-
dc.date.available2019-07-16T06:08:49Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23265-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ Παράλληλη Στήριξη και τα Τμήματα Ένταξης αποτελούν δύο θεσμοί που αποσκοπούν στην προσπάθεια ομαλής ένταξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στο γενικό σχολικό πλαίσιο στην Ελλάδα. Στην παρούσα μελέτη διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών διοικητικών στελεχών και των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σχετικά με την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε μια ποιοτική έρευνα για τη μελέτη του θέματος και ως εργαλείο συλλογής δεδομένων υιοθετήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Τα δεδομένα αναλύθηκαν μετά από 30 συνεντεύξεις (15 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και 15 στελεχών εκπαιδευτικής διοίκησης) με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου. Από την επεξεργασία των δεδομένων διαπιστώνεται η αναγκαιότητα να υπάρξουν αλλαγές στα προγράμματα της Π.Σ και των Τ.Ε ώστε να βελτιωθούν και να υπάρξουν καλύτερες συνθήκες εργασίας παρέχοντας στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία μια ποιοτικότερη εκπαιδευτική παρέμβαση. Η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, η έλλειψη υποδομών, η έλλειψη επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού σε θέματα ειδικής αγωγής, αλλά και η μη έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών είναι κάποιες από τις δυσκολίες που υπάρχουν στα ελληνικά σχολεία σχετικά με τα δύο αυτά προγράμματα και θα ήταν σημαντικό στο μέλλον να αλλάξουν. Επιπρόσθετα, οι συμμετέχοντες αναφέρθηκαν στη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητα των θεσμών μέσω των εξειδικευμένων και των εξατομικευμένων προγραμμάτων τους και στη συμμετοχή που έχουν οι μαθητές στη γενική τάξη παρέχοντας σημαντικά γνωστικά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά οφέλη στους μαθητές αυτούς, αλλά και στην ευαισθητοποίηση της υπόλοιπης μαθητικής κοινότητας σε θέματα διαφορετικότητας. Τέλος, στη συζήτηση που γίνεται περιλαμβάνονται προτάσεις για την αποτελεσματική εφαρμογή των θεσμών της Π.Σ και των Τ.Ε και την περαιτέρω έρευνα.el
dc.format.extent186el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠαράλληλη στήριξηel
dc.subjectΤμήμα ένταξηςel
dc.subjectΈνταξηel
dc.subjectΣυνεργασίαel
dc.titleΑπόψεις των εκπαιδευτικών διοικητικών στελεχών και των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σχετικά με την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες : μια διερευνητική μελέτηel
dc.title.alternativeViews of educational administrators and special education educators on parallel support and inclusion departments for children with special educational needs and / or disabilities : an exploratory studyen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChantoliasKonstantinosMsc2019.pdf683.58 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons