Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23261
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαφέτσιος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.authorΜίχου, Περιστέραel
dc.date.accessioned2019-07-12T11:46:56Z-
dc.date.available2019-07-12T11:46:56Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23261-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ εθελούσια οργανωσιακή συμμετοχή στο δημόσιο ελληνικό σχολείο προσδίδει στον εκπαιδευτικό μία άτυπη, αλλά εμφανή ταυτότητα στο περιβάλλον εργασίας του. Η συγκεκριμένη μελέτη αποσκοπεί στο να αναδείξει αυτήν την ταυτότητα, (α) μέσα από το είδος της απόλαυσης, το οποίο προκύπτει από τις βασικές δημόσιες αξίες ή τις αξίες που κατευθύνουν τον εκπαιδευτικό, όταν διαπράττει μορφές εθελούσιας οργανωσιακής συμμετοχής, (β) μέσα από την ιδιαιτερότητα του περιβάλλοντος του κάθε σχολείου και (γ) μέσα από την κατάκτηση της ηθικής του αρετής. Οι 135 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να απαντήσουν σε επτά μελέτες περίπτωσης και, επίσης, να συμπληρώσουν, συνολικά, έξι ερωτηματολόγια, της εθελούσιας οργανωσιακής συμμετοχής προς το σχολείο, προς τους συναδέλφους και κατά υπόδειξη του διευθυντή, της εργασιακής εμπλοκής, της εργασιακής ενσωμάτωσης και δημογραφικά. Τα αποτελέσματα απέδειξαν ότι οι θυσίες της εργασιακής ενσωμάτωσης μπορούν να κάνουν την εργασιακή εμπλοκή να εμφανίζεται, κάθε φορά, με ένα άλλο προσωπείο. Έτσι, η εργασιακή εμπλοκή μπορεί να είναι για τον εκπαιδευτικό μία κατάσταση εργασιακής ευτυχίας, στα πλαίσια μίας μετασχηματιστικής ηγεσίας, μία κατάσταση αξίας, στα πλαίσια μίας ηθικής ηγεσίας, μία κατάσταση συναισθηματικής νοημοσύνης, αλλά και μία κατάσταση ηθικής αρετής, στα πλαίσια της αριστοτελικής θεωρίας της μεσότητας. Ακόμη, τα αποτελέσματα απέδειξαν διαφορετικές επιδόσεις των εκπαιδευτικών στις τρεις μορφές της εθελούσιας οργανωσιακής συμμετοχής τους, προς το σχολείο, προς τους συναδέλφους και κατά υπόδειξη του διευθυντή, ανάλογα με το αν υπηρετούν στο Γυμνάσιο, ή στο Λύκειο. Έτσι, στο Λύκειο, ο εκπαιδευτικός στην εθελούσια οργανωσιακή συμμετοχή του αυτονομείται, ενώ στο Γυμνάσιο, η εθελούσια οργανωσιακή συμμετοχή του, σχετίζεται περισσότερο με το στυλ ή με το ύφος ηγεσίας του διευθυντή.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕθελούσια οργανωσιακή συμμετοχή προς το σχολείοel
dc.subjectΕθελούσια οργανωσιακή συμμετοχή προς τους συναδέλφουςel
dc.subjectΕθελούσια οργανωσιακή συμμετοχή κατά υπόδειξη του διευθυντήel
dc.subjectΕργασιακή εμπλοκήel
dc.subjectΕργασιακή ενσωμάτωσηel
dc.subjectΤαίριαγμαel
dc.subjectΘυσίεςel
dc.subjectΗθική αρετήel
dc.titleΜορφές «εθελούσιας οργανωσιακής συμμετοχής» στο δημόσιο ελληνικό σχολείο: η ευκολία ή η δυσκολία εμφάνισης τους και η σχέση τους με την "εργασιακή εμπλοκή" και την "εργασιακή ενσωμάτωση".el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MichouPeristeraMsc2019.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons