Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΤσιμπλή, Ιάνθηel
dc.contributor.advisorΟκαλίδου, Αρετήel
dc.contributor.advisorΠεριστέρη, Ελένηel
dc.contributor.authorΣυμεωνίδου, Σοφιάνναel
dc.date.accessioned2019-07-08T10:48:12Z-
dc.date.available2019-07-08T10:48:12Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23249-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΤο σύνδρομο Down είναι μια διαταραχή, η οποία έχει μελετηθεί διεξοδικά και πολυεπίπεδα ανά τα χρόνια από πολλούς ερευνητές. Προσπαθώντας να αναλύσουν το σύνδρομο, επικεντρώθηκαν στις αιτίες εμφάνισης του, στην πρόληψη και ανίχνευση του αλλά και στους τομείς της γλώσσας στους οποίους ένα άτομο με σύνδρομο Down παρουσιάζει ελλείμματα. Η Θεωρία του Νου και η Λογοτεχνία δεν έχουν μελετηθεί εκ βάθους και δεν έχουν συσχετιστεί εκτενώς με το σύνδρομο. Η παρούσα έρευνα μελέτησε το ρόλο της λογοτεχνίας ως σχολικού μαθήματος με σκοπό την βελτίωση της Θεωρίας του Νου ενός ατόμου με σύνδρομο Down. To άτομο εξετάστηκε σε τρεις φάσεις. Στη πρώτη φάση, πριν τη διδακτική παρέμβαση ο συμμετέχων εξετάστηκε σε μια σειρά εργαλείων με σκοπό την διερεύνηση των ικανοτήτων του σε δοκιμασίες που αφορούν στη Θεωρία του Νου και την ενσυναίσθηση. Στη δεύτερη φάση παρακολούθησε τη διδασκαλία αποσπάσμος ενός λογοτεχνικού κειμένου, το οποίο είχε τη μορφή ημερολογιακής καταγραφής. Η διδακτική μέθοδος που εφαρμόστηκε βασίζεται στη Θεωρία του Νου (κατανόηση του νου και των συναισθημάτων). Στη τρίτη φάση, μετά τη διδακτική παρέμβαση ο συμμετέχων εξετάστηκε στα ίδια διαγνωστικά εργαλεία, τα οποία μετρούν τη Θεωρία του Νου και την ενσυναίσθηση. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η συνεχής εξάσκηση στη λογοτεχνία με στόχο την αναγνώριση συναισθημάτων και κατανόηση του νου των ηρώων ενισχύει την επίδοση των ατόμων στις δοκιμασίες Θεωρίας του Νου.el
dc.format.extent75el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΣύνδρομο Downel
dc.subjectΘεωρία του νουel
dc.subjectΛογοτεχνίαel
dc.subjectΕφηβείαel
dc.titleΗ συμβολή της λογοτεχνίας στην ανάπτυξη της θεωρίας του νου ενός εφήβου με σύνδρομο Downel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SymeonidouSofiannaMsc2019.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons