Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23248
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΚώνστα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2019-07-08T08:25:55Z-
dc.date.available2019-07-08T08:25:55Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23248-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της ενδυναμωτικής συμπεριφοράς του/της σχολικού διευθυντή/τριας και του επιπέδου συναισθηματικής νοημοσύνης του/της, μέσα από την αντίληψη των εκπαιδευτικών. Επιπρόσθετα, η έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση της επίδρασης του παράγοντα «φύλο» του/της διευθυντή/τριας αλλά και των εκπαιδευτικών, στην ενδυναμωτική συμπεριφορά και στη συναισθηματική νοημοσύνη του/της διευθυντή/τριας, σύμφωνα με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 100 εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από διαφορετικές σχολικές μονάδες του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Το 33,0% αυτών είναι άνδρες και το 67,0% γυναίκες. Από το δείγμα της έρευνας, το 61,0% εργάζεται σε εκπαιδευτικές μονάδες που διοικούνται από άνδρες και το 39,0% σε μονάδες που διοικούνται από γυναίκες. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν αρκετά ικανοποιητικό το συνολικό επίπεδο της ενδυναμωτικής συμπεριφοράς του/της διευθυντή/τριας τους. Η μεγαλύτερη τιμή παρατηρείται στη διάσταση «διαμοίραση εξουσίας», ενώ η μικρότερη στη διάσταση «διανοητική υποκίνηση». Σχετικά με τα επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών/τριών, παρατηρούμε ότι κινούνται σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα. Η υψηλότερη τιμή εντοπίζεται στην υποκλίμακα της επικοινωνίας, γεγονός που σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν σε ικανοποιητικό βαθμό την ύπαρξη της, ενώ ακολουθεί η διάσταση «ομαδικότητα & συνεργασία». Η πιο χαμηλή τιμή εμφανίζεται στην υποκλίμακα «προσανατολισμός στην εξυπηρέτηση». Το φύλο των εκπαιδευτικών δεν έχει στατιστικά σημαντική επίδραση στην αντίληψη των εκπαιδευτικών, τόσο για τη συνολική όσο και για τις επιμέρους διαστάσεις της ενδυναμωτικής συμπεριφοράς και της συναισθηματικής νοημοσύνης. Το ίδιο ισχύει και για το φύλο του/της διευθυντή/τριας, το οποίο δεν επηρεάζει, με στατιστικά σημαντικό τρόπο, τις επιμέρους διαστάσεις αλλά και το σύνολο της συναισθηματικής νοημοσύνης του/της. Η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της ενδυναμωτικής συμπεριφοράς και της συναισθηματικής νοημοσύνης του/της διευθυντή/τριας κατέδειξε πως υπάρχει ισχυρά θετική και στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ των δύο μεταβλητών. Οι διευθυντές/ντριες που επιδεικνύουν τις δεξιότητες της συναισθηματικής νοημοσύνης θα εμφανίζουν και αντίστοιχη ενδυναμωτική συμπεριφορά προς τους εκπαιδευτικούς. Λέξεις – κλειδιά: συναισθηματική νοημοσύνη, ενδυναμωτική συμπεριφορά, εκπαιδευτικοί, διευθυντής/τριαel
dc.format.extent109el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΕνδυναμωτική συμπεριφοράel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΔιευθυντής/τριαel
dc.titleΟι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την ενδυναμωτική συμπεριφορά σε σχέση με τη συναισθηματική νοημοσύνη του/της διευθυντή/τριας στη Δ/θμια Εκπαίδευσηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KonstaMariaMsc2019.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons