Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23248
Συγγραφέας: Κώνστα, Μαρία
Τίτλος: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την ενδυναμωτική συμπεριφορά σε σχέση με τη συναισθηματική νοημοσύνη του/της διευθυντή/τριας στη Δ/θμια Εκπαίδευση
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Πλατσίδου, Μαρία
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της ενδυναμωτικής συμπεριφοράς του/της σχολικού διευθυντή/τριας και του επιπέδου συναισθηματικής νοημοσύνης του/της, μέσα από την αντίληψη των εκπαιδευτικών. Επιπρόσθετα, η έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση της επίδρασης του παράγοντα «φύλο» του/της διευθυντή/τριας αλλά και των εκπαιδευτικών, στην ενδυναμωτική συμπεριφορά και στη συναισθηματική νοημοσύνη του/της διευθυντή/τριας, σύμφωνα με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 100 εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από διαφορετικές σχολικές μονάδες του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Το 33,0% αυτών είναι άνδρες και το 67,0% γυναίκες. Από το δείγμα της έρευνας, το 61,0% εργάζεται σε εκπαιδευτικές μονάδες που διοικούνται από άνδρες και το 39,0% σε μονάδες που διοικούνται από γυναίκες. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν αρκετά ικανοποιητικό το συνολικό επίπεδο της ενδυναμωτικής συμπεριφοράς του/της διευθυντή/τριας τους. Η μεγαλύτερη τιμή παρατηρείται στη διάσταση «διαμοίραση εξουσίας», ενώ η μικρότερη στη διάσταση «διανοητική υποκίνηση». Σχετικά με τα επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών/τριών, παρατηρούμε ότι κινούνται σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα. Η υψηλότερη τιμή εντοπίζεται στην υποκλίμακα της επικοινωνίας, γεγονός που σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν σε ικανοποιητικό βαθμό την ύπαρξη της, ενώ ακολουθεί η διάσταση «ομαδικότητα & συνεργασία». Η πιο χαμηλή τιμή εμφανίζεται στην υποκλίμακα «προσανατολισμός στην εξυπηρέτηση». Το φύλο των εκπαιδευτικών δεν έχει στατιστικά σημαντική επίδραση στην αντίληψη των εκπαιδευτικών, τόσο για τη συνολική όσο και για τις επιμέρους διαστάσεις της ενδυναμωτικής συμπεριφοράς και της συναισθηματικής νοημοσύνης. Το ίδιο ισχύει και για το φύλο του/της διευθυντή/τριας, το οποίο δεν επηρεάζει, με στατιστικά σημαντικό τρόπο, τις επιμέρους διαστάσεις αλλά και το σύνολο της συναισθηματικής νοημοσύνης του/της. Η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της ενδυναμωτικής συμπεριφοράς και της συναισθηματικής νοημοσύνης του/της διευθυντή/τριας κατέδειξε πως υπάρχει ισχυρά θετική και στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ των δύο μεταβλητών. Οι διευθυντές/ντριες που επιδεικνύουν τις δεξιότητες της συναισθηματικής νοημοσύνης θα εμφανίζουν και αντίστοιχη ενδυναμωτική συμπεριφορά προς τους εκπαιδευτικούς. Λέξεις – κλειδιά: συναισθηματική νοημοσύνη, ενδυναμωτική συμπεριφορά, εκπαιδευτικοί, διευθυντής/τρια
Λέξεις Κλειδιά: Συναισθηματική νοημοσύνη
Ενδυναμωτική συμπεριφορά
Εκπαιδευτικοί
Διευθυντής/τρια
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KonstaMariaMsc2019.pdf1 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons