Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23238
Author: | Κιουπελόγλου, Μάλαμα |
Title: | Διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των διευθυντών σχολικών μονάδων Π.Ε. σε θέματα ηθικής και δεοντολογίας |
Date Issued: | 2019 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Supervisor: | Καραβάκου, Βασιλική |
Abstract: | Τα διευθυντικά στελέχη των ελληνικών σχολείων προέρχονται μέσα από το σύνολο των εκπαιδευτικών, χωρίς καμία εξειδίκευση στο χώρο της διοίκησης των σχολικών μονάδων. Καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες ενός πολυσύνθετου έργου, χωρίς κάποια οργανωμένη και συγκροτημένη προετοιμασία, με εφόδιο την όποια εμπειρία έχουν αποκτήσει ως εκπαιδευτικοί. Η επιμόρφωση και η συνεχής εκπαίδευση είναι ανάγκη να συμβάλλει στον περιορισμό αυτού του προβλήματος έλλειψης της σχετικής κατάρτισης των διευθυντών σχολικών μονάδων. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις επιμορφωτικές ανάγκες των διευθυντών σχολικών μονάδων σε θέματα ηθικής και δεοντολογίας. Από τις μέχρι τώρα έρευνες διαπιστώνεται η απουσία ενδιαφέροντος από τις επιμέρους θεματικές ενότητες των επιμορφωτικών προγραμμάτων. Το γεγονός αυτό καθιστά την εργασία ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη ως προς το ερευνητικό πεδίο. Για την υλοποίηση της ερευνητικής διαδικασίας χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική έρευνα με τη χρήση της ημιδομημένης συνέντευξης. Το ερευνητικό μέρος που ακολουθεί, μετά το θεωρητικό πλαίσιο, σε δείγμα δέκα Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Χαλκιδικής, αποδεικνύει τη σχέση ηθικής και εκπαίδευσης μέσα από παραδείγματα της σχολικής ζωής, καθώς και την απουσία, σε μεγάλο βαθμό, του ηθικού προβληματισμού, είτε για ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα, είτε για ζητήματα της μικροκοινωνίας του σχολείου. Μέσω της έρευνας επιβεβαιώνεται και η ανάγκη ευαισθητοποίησής τους στα συγκεκριμένα θέματα.Abstract The headmasters in Greek schools come mainly from the teacher community without any kind of prior expertise in school management. They are asked to meet the needs of a complex project, without any organized and structured preparation apart from the expertise they have gained as teachers. Constant training is of utmost importance in order to help reduce this lack of relevant training for school headmasters. The goal this project sets is to investigate the training needs school headmasters have, regarding ethics and morality. The research has so far revealed considerable lack of interest from the individual thematic modules of the training programs. Therefore, the project gets even more interesting and original in the field of research. The method of quality research was used to implement the research process, using the semi-structured interview. The research part, following the theoretical framework, in a sample of ten Primary Education School Headmasters in Halkidiki, points out the relationship between ethics and education, through examples of school life. However, absence of moral reflection on both wider social issues and micro-school issues was proved. The need to raise their awareness on specific issues is also confirmed through the research. |
Keywords: | Επιμόρφωση Επιμορφωτική ανάγκη Διευθυντής Ηθική και εκπαίδευση Επαγγελματική δεοντολογία |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. |
Rights: | CC0 1.0 Παγκόσμια CC0 1.0 Παγκόσμια |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KioupeloglouMalamaMsc2019.pdf.pdf | 1.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License